Leginkább a harminc alattiak vásárolják ezt a terméket, de az idősebb korosztályok körében is nagy népszerűségnek örvend köszönhetően a sokszínű kínálatnak és a folyamatos megújulásnak.
Túlzás nélkül kijelenthető, hogy a túró rudi az az édesség, amit a legtöbb magyar ember ismer. Kedveltsége generációkról – generációkra öröklődik, amit a MIZO és a Nielsen IQ most publikált, közös kutatása is alátámaszt.
A felmérésük rámutat, hogy
a lakosság 56 százaléka legalább havi rendszereséggel vesz ebből a termékből, aminél még beszédesebb az az adat, hogy tízből mindössze két ember az, aki ritkán vagy sohasem vásárol túró rudit.
Érdekes tény az is, hogy a válaszadók 75 százalékának visszajelzése szerint, a szülők ezt az édességet szívesebben nyújtják oda a gyermekeiknek, mint más nassolnivalót. Négyből három anyuka biztosan ad a kislányának, kisfiának ebből a termékből,
amely a 18–29 év közti korosztály tagjai körében a legnépszerűbb.
Mennyiségben és gyakoriságban is ők számítanak Magyarországon a legnagyobb túró rudi fogyasztóknak.
Viszont az a meglepő tény szintén kiderült a kutatásból, hogy a lakosság háromnegyede nem is gondolja, hogy a túró rudik borítása ma még jellemzően étbevonóval készül. Ugyanakkor az látszik, hogy a magasabb kakaótartalom egyértelműen a csokoládé felé billenti el a fogyasztói igényeket ennél a termékkategóriánál is.
A válaszadók 68 százaléka határozott igennel válaszolt, hogy a valódi tejcsokoládéval borított túró rudira akár le is cserélné az általa most vásárolt terméket.
Főleg azért, mert a véleményük szerint a csokoládé még teljesebbé tenné azt a páratlan ízélményt, amit mindig ehhez az édességhez párosítottak. Ez a csokiforradalom pedig amiatt tűnik fontos mérföldkőnek, mert minőségi szempontból új fejezetet, egyszersmind a fogyasztók ízlésének átalakulását hozhatja el az elkövetkező időszakban a túró rudik piacán.
Hasonlóan ahhoz a gyökeres változáshoz, ami az üreges csokik kapcsán ment végbe pár éve. Annak a folyamatnak köszönhetően az addig jórészt bevonóval gyártott húsvéti nyuszik, tojások, mikulások helyét szinte teljes mértékben átvették a csokoládéból készült termékek. A vásárlói igényeknek megfelelve a MIZO vállalat is folyamatosan bővíti a kínálatát a valódi tejcsokival készült túró rudikkal, áll a társaság közleményében.