Ideiglenesen felfüggesztette az országban regisztrált összes orosz repülőgép légialkalmassági bizonyítványát (CoA) a Bermuda Polgári Repülési Hatóság (BCAA) – tette közzé a SimpleFlying.com. David Burt miniszterelnök és pénzügyminiszter megerősítette, hogy
összesen 740 repülőgép szerepel a bermudai lajstromban, amelyek főleg ír lízingcégek tulajdonában vannak".
Az orosz jogrendszerrel kapcsolatos bizonytalanságok miatt sok lízingbe adó használta a bermudai regisztrációt Oroszország helyett.
A BCAA a közleményében azt közölte, hogy a légiközlekedési ágazatot sújtó nemzetközi szankciók jelentős hatással voltak a bermudai nyilvántartásban szereplő, Oroszországban üzemeltetett repülőgépek biztonsági állapotára. A Bermuda Polgári Repülési Hatóság ezután már nem képes megítélni ezeknek a repülőgépeknek a légi alkalmasságát. Az orosz kormány jelenleg azon fáradozik, hogy minden külföldi tulajdonban lévő repülőgépet újra regisztráljon az országban, elkerülve a CoA további korlátozásait.
Oroszország az elmúlt két hétben 180 repülőgépet regisztrált, köztük az Aeroflot legújabb, Airbus A350-es repülőgépeit.
Valerij Kudinov, a Szövetségi Légiközlekedési Ügynökség légialkalmassági osztályának vezetője megjegyezte, hogy február végén még csak hetven repülőgép volt az orosz nyilvántartásban. A lépés a Boeing, az Airbus és Kína repülőgépei és felszerelései exportjának tilalmát követi, mert így Oroszország nem jut hozzá a repülőgépek repülési alkalmasságát biztosító alkatrészekhez. Kudinov a TASZSZ-nak nyilatkozva azt mondta, hogy Oroszország alkatrészek reexportálásával kívánja megoldani a helyzetet, esetleg Törökországon vagy Indián keresztül.
Az orosz légitársaságok eközben kihasználták a légtérkorlátozásokat, és tízmilliárd dollár értékű lízingelt repülőgépeket menekítettek haza. A Bloomberg jelentése szerint az orosz kormány azzal támogatta a lépést, hogy a fuvarozóknak nem tanácsolta a nemzetközi járatok indítását, és az összes repülőgépet visszarendelte Oroszországba.
A bérbeadóknak március 28-ig kell visszaszerezniük a repülőgépeiket, azonban az Oroszországban rekedteket nem tudják visszaszerezni. Eddig mindössze 24 repülőgépet vehettek vissza, mindegyiket Oroszországon kívüli repülőterekről.
A Reuters szerint több Aeroflot-légijármű is elkerülte a lefoglalást, köztük egy Airbus A321neo a kairói repülőtéren. Steve Giordano, a Dover, egy repülőgépek lízingelésével foglalkozó cég ügyvezető igazgatója kifejtette,
a bérbeadók fő félelme az, hogy a repülőgépek örökre eltűnnek.
Egy független elemző, Alex Macheras az aggodalmát fejezte ki, miszerint az orosz légitársaságok egyszerűen nem veszik fel a telefont, és sok bérbeadó arra készül, hogy teljesen leírja a gépet. Kudinov azonban azt mondta a TASZSZ-nak, hogy a flotta egy részét visszaszolgáltatják majd, ám a légitársaságok maguk döntik el, melyik repülőgép megy és melyik marad.