Több száz külföldi repülőgép rekedhet orosz földön

Sheremetyevo airport winter snow truck buses service equipment logo airbus HORIZONTAL expo tow coloring kazakhstan a320 air astana expo2017 SQUARE FORMAT 2797982 02/12/2016 A Airbus A320 of Air Astana (foreground) and an Airbus A321 of Aeroflot at the She
2797982 02/12/2016 A Airbus A320 of Air Astana (foreground) and an Airbus A321 of Aeroflot at the Sheremetyevo airport. Natalia Seliverstova/Sputnik
Vágólapra másolva!
A Magyar Nemzet számolt be róla, hogy felfüggesztették több mint hétszáz, Oroszországban használt repülőgép alkalmassági bizonyítványát, ugyanis a szankciók nem teszik lehetővé az alkatrész-utánpótlás megszervezését. Számos lízingcég eközben attól tart, hogy orosz földön rekednek a tulajdonukban lévő repülőgépek.
Vágólapra másolva!

Ideiglenesen felfüggesztette az országban regisztrált összes orosz repülőgép légialkalmassági bizonyítványát (CoA) a Bermuda Polgári Repülési Hatóság (BCAA) – tette közzé a SimpleFlying.com. David Burt miniszterelnök és pénzügyminiszter megerősítette, hogy

Az orosz jogrendszerrel kapcsolatos bizonytalanságok miatt sok lízingbe adó használta a bermudai regisztrációt Oroszország helyett.

A BCAA a közleményében azt közölte, hogy a légiközlekedési ágazatot sújtó nemzetközi szankciók jelentős hatással voltak a bermudai nyilvántartásban szereplő, Oroszországban üzemeltetett repülőgépek biztonsági állapotára. A Bermuda Polgári Repülési Hatóság ezután már nem képes megítélni ezeknek a repülőgépeknek a légi alkalmasságát. Az orosz kormány jelenleg azon fáradozik, hogy minden külföldi tulajdonban lévő repülőgépet újra regisztráljon az országban, elkerülve a CoA további korlátozásait.

Oroszország az elmúlt két hétben 180 repülőgépet regisztrált, köztük az Aeroflot legújabb, Airbus A350-es repülőgépeit.

Egy Airbus A320 (Air Astana) és egy Airbus A321 (Aeroflot) repülőgép várakozik a Seremetyjevói nemzetközi repülőtéren Moszkvában Forrás: Sputnik/Natalia Seliverstova

Valerij Kudinov, a Szövetségi Légiközlekedési Ügynökség légialkalmassági osztályának vezetője megjegyezte, hogy február végén még csak hetven repülőgép volt az orosz nyilvántartásban. A lépés a Boeing, az Airbus és Kína repülőgépei és felszerelései exportjának tilalmát követi, mert így Oroszország nem jut hozzá a repülőgépek repülési alkalmasságát biztosító alkatrészekhez. Kudinov a TASZSZ-nak nyilatkozva azt mondta, hogy Oroszország alkatrészek reexportálásával kívánja megoldani a helyzetet, esetleg Törökországon vagy Indián keresztül.

Az orosz légitársaságok eközben kihasználták a légtérkorlátozásokat, és tízmilliárd dollár értékű lízingelt repülőgépeket menekítettek haza. A Bloomberg jelentése szerint az orosz kormány azzal támogatta a lépést, hogy a fuvarozóknak nem tanácsolta a nemzetközi járatok indítását, és az összes repülőgépet visszarendelte Oroszországba.

A bérbeadóknak március 28-ig kell visszaszerezniük a repülőgépeiket, azonban az Oroszországban rekedteket nem tudják visszaszerezni. Eddig mindössze 24 repülőgépet vehettek vissza, mindegyiket Oroszországon kívüli repülőterekről.

A Reuters szerint több Aeroflot-légijármű is elkerülte a lefoglalást, köztük egy Airbus A321neo a kairói repülőtéren. Steve Giordano, a Dover, egy repülőgépek lízingelésével foglalkozó cég ügyvezető igazgatója kifejtette,

a bérbeadók fő félelme az, hogy a repülőgépek örökre eltűnnek.

Egy független elemző, Alex Macheras az aggodalmát fejezte ki, miszerint az orosz légitársaságok egyszerűen nem veszik fel a telefont, és sok bérbeadó arra készül, hogy teljesen leírja a gépet. Kudinov azonban azt mondta a TASZSZ-nak, hogy a flotta egy részét visszaszolgáltatják majd, ám a légitársaságok maguk döntik el, melyik repülőgép megy és melyik marad.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!