A budapesti közösségi közlekedés támogatásának és fejlesztésének részeként,
a kormány 100 százalékos támogatásával 75 darab vadonatúj, korszerű, környezetbarát, CNG-vel vagyis sűrített földgázzal működő autóbuszt állít forgalomba a budapesti és az agglomerációs közlekedésben
- derül ki az államtitkár bejegyzéséből.
Fürjes Balázs a következőt írja:
E buszok a kékbuszos budapesti flotta részei lesznek, és a BKK hálózatában közlekednek majd idén nyártól. Beszerzésükre a kormány 7 milliárd forintot biztosított. Erről tartottunk ma sajtótájékoztatót Mager Andrea, nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszterrel."
Az új buszok a menetrendszerű fővárosi buszközlekedés részei lesznek:
többek között a II. és XII. kerületekben és az észak-budai agglomerációban közlekednek majd.
Hetente 300 ezer utas utazhat majd velük.
A forgalomba álló, 106 férőhelyes, 27 ülőhellyel rendelkező járművek új generációs, környezetbarát buszok. Mindemellett alacsonypadlósak, klimatizáltak és akadálymentesek, a kerekesszékkel és babakocsival való felszállást rámpa segíti. A fedélzeti utastájékoztató képernyőkkel, kamerákkal és utasszámlálóval van ellátva. Az utasok kényelmét wifi és USB-csatlakozók szolgálják.
Az államtitkár bejegyzése:
A buszok a legkorszerűbb dízelbuszokhoz képest is zöldebbek, csendesebbek és modernebbek: a legszigorúbb Euro 6-os környezetvédelmi besorolással rendelkeznek. Kevesebb károsanyagot, szén-dioxidot és kormot bocsátanak ki a levegőbe, illetve a diesel autóbuszokhoz képest jóval csendesebbek - áll Fürjes Balázs bejegyzésében.
Az idén a Volánbusz Zrt. flottája 164 darab új, sűrített földgázzal (CNG) üzemelő autóbusszal bővül. Ezekből a már említett 75 darab a fővárosi agglomerációban közlekedik majd várhatóan nyár végétől, Szegeden 10, Szolnokon 40, Zalaegerszegen 39 áll majd forgalomba az elővárosokban - jelentették be pénteken a társaság sajtójékoztatóján Budapesten.
Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter kiemelte: modern közlekedési vállalat nem képzelhető el környezetbarát, energiatakarékos eszközök nélkül, az egyik legnagyobb kihívás a közlekedés számára az energiafogyasztás mérséklése, a klímavédelmi követelményeknek való megfelelés.
Fürjes Balázs a tájékoztatón rámutatott arra, hogy a CNG-buszok beszerzése is a budapesti kormányzati járműfejlesztési program megvalósításának része. Az elmúlt 12 év alatt kormányzati támogatással 1100 járművel frissült a fővárosi közlekedés járműparkja, 73 villamossal, 74 metrószerelvénnyel, 57 trolibusszal, 900-nál is több autóbusszal. Ehhez jön még hozzá további 103 darab korszerű motorvonat a MÁV elővárosi vonalaira. Ezeket döntő mértékben magyar költségvetési forrásokból és a kormány döntésével Budapestre irányított uniós fejlesztési forrásokból finanszírozták - tette hozzá.
Az államtitkár szólt arról is, hogy megépült az M4-es metró és folyamatban van az M3-as metró felújítása is. A 3-as metró felújítására 200 milliárd forint támogatást biztosít a kormány a BKV-nak 2020 és 2023 között. Felújították az 1-es és 3-as villamos vonalakat, az 1-es villamos útvonalát meghosszabbították a Kelenföldi pályaudvarig, megépült a Budai fonódó villamoshálózat, amelynek II. ütemét most tervezik.
Fürjes Balázs kijelentette,
Budapest fejlesztése, Budapest támogatása fontos feladata a mindenkori magyar kormánynak,
a mindenkori nemzeti kormány nem hagyhatja magára Budapestet, és nem is gyámkodhat fölötte.
Cikkünk kiemelt képe illusztráció.