A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleménye szerint a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében egy 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú híd jön létre.
A 2024 nyarára elkészülő beruházásnak köszönhetően Kalocsa és az M6 autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő hozzávetőlegesen 15 percre csökken, mivel az új híd által egy 70 kilométeres kerülőút megtétele válik szükségtelenné.
A híd és hozzá kapcsolódó úthálózat kivitelezésének összértéke 92 milliárd forint - emeli ki a Magyar Építők cikke.
A közel 1 kilométeres híd három részből áll össze, melyek szerkezete különböző, de mégis egy egységet alkot.
Videó az új Duna-híd építéséről:
A bal oldali (kalocsai) hullámtéri híd helyszíni összeszerelése 85 százalékban már megtörtént.
A parton készre hegesztett szerkezetet egy speciális, hidraulikus meghajtású tolópad tolja a helyére. A hullámtéri híd 13 darab, 14,6-18,25 méter hosszú szerkezeti elemből áll. Most a tizedik elem összeszerelése folyik és a híd már kilenc sikeres tolási fázison is túl van, elérte a 2. jelű támaszt. Ahhoz, hogy elérje végső helyét, a 4. jelű támaszt, még közel 150 méter megtételére van szükség.
Nemrégiben végeztek a 440 méter hosszú mederhíd két, a mederbe tervezett pilonos támaszának cölöpözési feladataival.
A jobb oldali (paksi) hullámtéri hídnál a támaszok cölöpözése készen van. Jelenleg a hullámtéri híd szerelőterének készítése zajlik. A szerelési munkák itt április végén indulnak el. Ezen az oldalon a híd a balpartihoz hasonló méretekben, 15 darab szerkezeti egységből készül és elemenként tolják majd előre, míg eléri végső helyét.