Az ellenőrök a múlt hónap során vonták ellenőrzés alá, és példátlanul sok,
31 különböző hiányosságot tártak fel a European Causeway elnevezésű komphajón.
Ezek közé tartoznak a személyzet képzésével kapcsolatos aggályok, a munkafeltételekkel, a navigációval, a dokumentációval, a tűzvédelemmel és a mentőcsónakos gyakorlatokkal kapcsolatos problémák.
Emiatt a brit tengerészeti és parti őrség hatósága (MCA) április második hetéig nem hagyta jóvá, hogy a European Causeway elhagyja az észak-írországi Larne-t. A kivételesen szigorú ellenőrzések azután vették kezdetét, hogy kiderült: a P&O Ferries a múlt hónapban mintegy 800 alkalmazottjának mondott fel azonnali hatállyal, akiket sokkal olcsóbb külföldi kölcsönzött munkaerővel pótolt. Ez nemcsak a munka nélkül maradtak, de a kormány, a szakszervezet és az MCA dühét is kiváltotta.
A komptársaság körüli bonyodalmakról az Origo folyamatosan beszámol. Legutóbb a Spirit of Britain komphajó feltartóztatásáról írtunk.
A Spirit of Britain és a Pride of Kent még mindig Doverben vesztegel, miután ezeknél is komolyabb biztonsági problémákat tártak fel az ellenőrök.
Az European Causeway kivizsgálása során megállapítást nyert, hogy a mentőcsónakok vízre bocsátására vonatkozó intézkedések nem feleltek meg az előírásoknak, az evakuációs csúszda nem volt megfelelően karbantartva, a tűzvédelmi rendszerek elavultak voltak, továbbá a külföldről felvett új személyzet nem volt tisztában a rádió berendezések működésével.
A hírek szerint az elmúlt három év 46.000 hajókon végzett ellenőrzése során nem bukkantak annyi hibára egyetlen hajón, mint most a European Causeway-en.
A hibákat orvosolták, így a forgalom is helyreállt a skóciai Larne és Cairnryan, valamint a Hull és Rotterdam közötti útvonalon, miután a Pride of Hull is átment az ellenőrzésen.
A P&O Ferries kompjáratai azonban továbbra is szünetelnek a fő Dover-Calais-i átkelőn, ami hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt hetekben hatalmas teherautó-dugó alakult ki a Csatornánál.
Az eddig nyilvánosságra hozott információk szerint a tömeges elbocsátásokat követően összesen nyolc P&O Ferries komphajó közlekedését függesztették fel ideiglenesen, súlyos hibákra hivatkozva. Ezekkel kapcsolatban az üzemeltető elismerte, hogy megsértették a munkaügyi törvényeket.
A P&O Ferries szóvivője a következőket nyilatkozta:
Egyértelmű, hogy a hajóinkon végzett ellenőrzések példátlanul szigorúak, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy ezeken zöld jelzést kapjunk, hiszen számunkra az utasaink és személyzetünk biztonsága a legfontosabb. Alig várjuk, hogy amint minden kötelező biztonsági vizsgálaton megfeleltünk, hajóink ismét szállíthassák a turistákat és a teherfuvarozó ügyfeleket."
A szigorú biztonsági ellenőrzések tovább növelhetik a P&O Ferries egyre növekvő költségeit, amibe beletartozik a járatok felfüggesztéséből származó bevételkiesés és a törvénytelen elbocsátások miatt a munkavállalóknak fizetett 36,5 millió fontos kártérítési összeg is. A Daily Telegraph által idézett források szerint a hajók feltartóztatása miatt az üzemeltetőnek valószínűleg a biztosítási díjainak hatalmas emelkedésével kell szembenéznie.