A hét elején csökkenni kezdett a lítium-karbonát ára a kínai piacon, miután a múlt héten lényegében stagnált az elektromos autók gyártása során kiemelten fontos fém árfolyama. Ez pedig némi megkönnyebbülést jelenthet a cégek számára,
miután a nyersanyag az elmúlt évben közel 500 százalékot drágult.
Az elképesztő áremelkedést még Elon Musk is „őrületesnek" nevezte – írja a Mining.com.
A rali azt követően kezdett csillapodni, hogy Kínában újabb lezárásokat vezettek be a koronavírus-járvány miatt, ami visszafogja az elektromos autók gyártását is. Ráadásul a lítium ára már olyan magas volt, hogy számos vevő inkább elhalasztotta a vásárlást.
A sanghaji leállások több nagy gyártót érintenek. A nemzetközi szereplők közül a Tesla és a Volkswagen is arra kényszerült, hogy felfüggessze a termelést a városban található üzemeiben, de a kínai Nio is hasonlóan járt el, elhalasztva a leszállításait.
Az iparági elemzők úgy látják, hogy a sanghaji lezárások elhúzódása általánosan visszafoghatja az elektromos autók idei értékesítéseit, ami viszont enyhítheti a lítium iránti keresletet, lassítva ezzel a fém drámai drágulását.
Mindazonáltal a lítium árának emelkedése már eddig is komoly kihívást jelentett az elektromos autókat gyártó cégeknek. Elon Musk például korábban jelezte, a Teslánál még azt is megfontolják, hogy saját maguk beszálljanak a lítiumbányászatba, ha ilyen magas marad az árfolyam.