Az orosz-ukrán háború kitörése óta alig van napraforgóolaj a német szupermarketekben, a Schleswig-Holstein tartományban található Lidl üzletekben például már csak a felnőtt vásárlók vehetnek étolajat – írja a Merkur nyomán a Világgazdaság.
A Lidl szupermarketlánc azon kísérletezik, hogy a rendelkezésre álló étolajkészletet a lehető legegyenletesebben ossza szét a vásárlói között.
Annak érdekében, hogy minden család csak két üveg olajat vegyen, a cég korhatárt vezetett be: a napraforgóolajat csak a tizennyolc év felettieknek árulják.
A német hírportál szerint már nem újdonság, ha a szupermarketekben üres polcokkal találkozik az ember: először a vécépapír, majd a gyorstesztek hiánya volt jelen az országban a koronavírus-járvány idején,
ma már a háborús konfliktus miatt a napraforgóolaj lett az új hiánycikk, mivel Ukrajna a világ egyik legnagyobb előállítója az étolajnak.
A szupermarketek már korábban olyan üzleti stratégiákat dolgoztak ki, amelyekkel az emberek vásárlási szokásait befolyásolhatják: az Aldi például az étolajos polcait azzal a felhívással látta el, hogy a vásárlók csak szükség esetén vegyenek étolajat, és ne csupán felhalmozás céljából vásároljanak.
A vállalat intézkedése nagy felháborodást váltott ki a közösségi oldalakon, az áruházlánc ezután hatályon kívül helyezte intézkedését.
"Kérjük vásárlóink megértését, és elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségekért!" – közölte a cég a felháborodást követően.