A tökéletesen újrafeldolgozható palackját a Heinz egy Pulpex nevű céggel közösen fejleszti. A papírpalackgyártás két éllovasának számító Pulpex és Paboco előtt álló legnagyobb kihívás egy olyan környezetbarát bevonat kifejlesztése, amely az érintkezés miatti kölcsönös degradációt elkerülendő a tartalmat a csomagolástól tartósan el tudja különíteni. Ezek a bevonatok jelenleg általában műanyagból készülnek, ami miatt a tartályok reciklálása komoly akadályokba ütközik.
A Pulpex a BASF-fel közösen éppen ezért
egy olyan belső borítás kialakításán dolgoznak, amit állítólag PET-mentesnek lehet majd tekinteni. Bár egyelőre nem tudni, hogy a Heinz ketchup befogadására szolgáló palackban pontosan milyen burkolat tölti majd be a szeparáló közeg szerepét.
Amint azt a szóban forgó projekt is remekül szemlélteti, megannyi másik cégóriáshoz hasonlóan a Kraft Heinz Company is számos nagyra törő környezetvédelmi célt tűzött ki maga elé. Ezek közé tartozik az összes csomagolás újrahasznosíthatóvá, újrafelhasználhatóvá vagy komposztálhatóvá tétele 2025-ig, illetve a nettó nulla üvegházhatásúgáz-kibocsátás elérése 2050-ig.
Miguel Patricio, a Kraft Heinz vezérigazgatója szerint a csomagolási hulladék keletkezése az egész iparágban súlyos problémát jelent, amit minden vállalatnak meg kellene oldania.
A Pulpex vezérigazgatója, Scott Winston közlése alapján a Heinz csupán egyike azon rengeteg esetleges ügyfélnek, amelyek a cég technológiáját hasznosítani tudják. A társaság vezetője szerint
a papír alapú csomagolásban rejlő potenciál hatalmas,
és mindenki csak nyerhet azzal, ha egy, a Heinzhez hasonló méretű, háztartási cikkeket gyártó vállalat felkarolja ezt az élvonalbeli technológiát.