Ebben az összegben benne van az a 80 millió dollár (28,7 milliárd dollár), amelybe a több, mint egymillió hordónyi olaj kiszivattyúzása kerül - közölte David Gressly, az ENSZ jemeni humanitárius koordinátora. Az adományozó konferenciát az ENSZ és Hollandia közösen szervezte meg mostanra, két hónappal azután, hogy az ENSZ és a húszi lázadók megállapodtak a tankhajó szállítmányának másik hajóba történő átszivattyúzásáról.
A The Safer az arab országban dúló polgárháború miatt 2017 óta vesztegel Rász Ísza kikötőváros közelében.
Szakértők többször is elmondták, hogy a hajó időzített ökológiai bomba:
ha a kőolaj a Vörös-tengerbe kerül, akkor megsemmisülhet Jemen vörös-tengeri halállománya,
a tenger megtisztítása pedig mintegy 20 milliárd dollárba (kb. 7185 milliárd forint) kerülne.
Az Origo több alkalommal beszámolt a hajó körüli fejleményekről, legutóbb ebben a cikkében:
Gressly közölte: a mentési munka első szakaszát szeptember végéig be kell fejezni, ellenkező esetben októbertől erős széllökésekre kell számítani.
A Japánban épített hajót az 1980-as években adták el a jemeni kormánynak, hogy a Márib tartománybeli olajmezőkből kitermelt három millió hordónyi kőolajat tárolják benne. 2015 óta elmaradt a hajó éves karbantartása. A világszervezet tisztségviselői régóta figyelmeztetnek, hogy ha az 1976-ban gyártott hajó léket kap vagy felrobban, akkor az négyszer akkora környezetszennyezést okoz, mint az Exxon Valdez 1989-es katasztrófája Alaszkánál.