A havi szinten 2 millió egyedi látogatót fogadó portál felmérése szerint
minden második válaszadó valódi kincskeresésként tekint a használtcikk-vásárlásra
és legalább ugyanennyien találkoztak már emlékezetes vevővel vagy eladóval – és gazdagodtak felejthetetlen emlékekkel egy-egy tranzakció során. Használtcikkek esetén a kutatás és a rátalálás öröme, illetve a fenntarthatósági szempontok mellett egyre többen keresik az egyediséget, az érzelmeket és a személyességet.
Az általunk sokáig óvott és szeretve használt, de esetleg már feleslegessé vált tárgyainkban továbbörökítendő, éveken, akár évtizedeken átívelő személyes históriák erejét az is alátámasztja, hogy a Jófogás által megkérdezettek csaknem 60 százaléka szerint
még többet is érhet az a tárgy, ami mögött történet van.
Már amennyiben azt megosztják.
A kitöltők túlnyomó része, 85 százaléka ugyanis egyáltalán nem szokta személyes történettel kiegészíteni a hirdetéseit.
A Jófogásnál hiszünk abban, hogy a használtcikkek adásvételével, és így meghosszabbított élettartamukkal, nemcsak a bolygónkat kímélhetjük, hanem az adott tárgyak történeteit is továbbírhatjuk.
Nyári kampányunk középpontjába épp ezért a történetek erejét állítjuk. Felmérésünk eredményei alapján is arra biztatnánk mindenkit, hogy bátran osszák meg személyes emlékeiket a hirdetéseikhez. Így mások is megismerhetik az általuk továbbvett tárgyak gazdag múltját"– hangsúlyozta Takács Borbála, a portál marketingigazgatója.
Érdekesség, hogy a sajtóanyag írása idején
a portálon többek között Puskás Ferenc által szignózott bőrlabdát, dedikált irodalmi mesterművet,
muzeális írógépet és antik pénztárgépet, sorszámozott képzőművészeti szitanyomatot, viktoriánus korabeli hintót és különleges, kereskedelmi forgalomban már nem kapható karórákat is találtunk.
Az online felmérés eredményei szerint egyébként a válaszadók megközelítőleg kétharmada ajándékozott már használt tárgyat szeretteinek és legalább ennyien bukkantak egyedi, ritkaságszámba menő termékekre a portálon. A kitöltők csaknem fele pedig kifejezetten a kuriózumszerű termékeket keresi.