Soha nem látott európai kísérletbe kezdett a Carlsberg. A sörgyártó ugyanis összesen 8 ezer „zöld" sörösüveget dob piacra a kontinens nyolc piacán, köztük az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Lengyelországban – írja a The Guardian.
A vállalat közlése szerint az új palackok megtartják ugyanazt az „ízt és pezsgést", mint az üvegpalackok, ráadásul hosszabb ideig tarthatják hidegen az italt.
A „zöld" palackok a kupakokat leszámítva bioalapúak, de tervben van egy fenntartható műanyag kupak előállítása is, amely 2023-ban kerülhet forgalomba.
Forrás: Carlsberg
A most tesztelt palackok faalapú rosthéjból és növényi alapú polimer bélésből, úgynevezett polietilén-furanoátból (PEF) készülnek. A Carlsberg két vállalattal működött együtt a fejlesztés során. A polimer bélést az Avantium nevű cég fejlesztette ki, míg a Paboco csomagolóipari vállalat a palack külső héját gyártotta.
A faalapú palackról szóló híreket a Carlsberg először 2019-ben jelentette be, de a vállalat 2015 óta dolgozik a partnereivel a tervezésen.
A társaság egyébként a fenntarthatósági törekvéseit a sörökre is alkalmazza.
Az árpamalátát szállító Soufflet nevű céggel kötöttek partnerséget, aminek köszönhetően teljesen organikus, regeneratív mezőgazdasági eljárásokkal termesztett árpamalátát használnak.