Az ország számos településén ütközik akadályokba a postai kézbesítés, mivel sokszor nincsenek pontosan jelölve a címadatok az ingatlanokon.
A Magyar Posta Zrt. friss, reprezentatív felmérése szerint: ma minden hetedik ingatlanról hiányzik a házszám,
továbbá a lakosság csaknem felénél jelent problémát a nevek beazonosítása a levélszekrényen (a felmérést az NRC Kft. készítette 2022 májusában). Ugyanez a hiányosság a kapucsengőknél is megfigyelhető: a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy vagy hiányzik a neve a nyomógomb mellől, vagy ott van, de olvashatatlan.
A bejárati ajtók esetében tízből hat esetben hiányzik vagy nem azonosítható be a címadat.
A nehezen vagy egyáltalán nem beazonosítható címadatok miatt a kézbesítők lassabban, vagy egyáltalán nem is tudják kézbesíteni a küldeményeket. Ez a mentők munkáját is megnehezíti, akadályozva a gyors segítségnyújtást, ami akár élet és halál kérdése is lehet.
A Magyar Posta Zrt. az Országos Mentőszolgálat támogatásával „Segíts, hogy megtaláljunk!" néven indít nagyszabású figyelemfelhívó kampányt, hogy mindenki felé jelezzék mennyire fontos a házszám és a több címadat.
Panulin Ildikó a vállalat szóvivője azt mondta:
A lakosság segítségére is szükségünk van, a Magyar Posta Zrt. arra kér mindenkit, hogy győződjön meg arról, jól látható-e a házszáma, az ajtószáma, a lakásban lakók neve, van-e zárható, névvel ellátott levélszekrénye és működő csengője."
A budapesti Deák téren, a Városháza Parknál megtartott sajtóeseményen egy 5 méter magas, társasházat mintázó installációt mutattak be, amelyen a különböző címadatok – számok és nevek – helyett azok hiányának mértékéről tájékozódhatnak az arra járók.
Az Országos Mentőszolgálat szóvivője kifejtette: naponta száznál is több olyan riasztást kapnak, ahol minden perc, sőt minden másodperc számít, mert újraélesztésre, vagy más életmentő beavatkozásra van szükség. A cím megtalálása még GPS segítségével sem egyszerű.
Ha hiányzik az utcanévtábla, nincs kint a házszám, a lépcsőház betűjele, vagy az egyéb jelölés, akkor a keresgélés percekig is tarthat és az időveszteség életekbe kerülhet"
– tette hozzá Győrfi Pál.
A forgalmas közterületen egy hétig lesz látható az installáció, de a kampány során a Posta többek között véleményvezéreket, közösségimédia-tartalmakat is felvonultat.