A felelős vásárlói döntések fontos szerepet játszanak a negatív környezeti hatások csökkentésében. A Lidl számos intézkedést hoz annak érdekében, hogy vásárlói minél több fenntarthatósági kritérium szerint és minél szélesebb kínálatból választhassanak a boltok polcairól.
Ezt a célt szolgálja a már elérhető vegán karbonsemleges termékkínálat mellett olyan új, karbonsemleges textiltermékek bevezetése, melyek előállítása és gyártása is tanúsítottan megfelel a fenntarthatósági szempontoknak
– derül ki a Lidl közleményéből.
A vállalat folyamatosan vizsgálja annak a lehetőségét, hogyan lehet hosszú távon elkerülni, csökkenteni vagy ellentételezni a CO2-kibocsátást az ellátási láncban.
Termékfejlesztései során a Lidl új nyersanyag-stratégiát követ, mely a kritikusnak minősített nyersanyagok – mint a halak, kávé, kakaó, magvak, zöldségek és gyümölcsök, pálma(mag)olaj, rizs, szója, tea, virágok és növények, cellulóz és pamut – esetében konkrét célokat és intézkedéseket határoz meg annak érdekében, hogy beszerzése még fenntarthatóbb legyen.