Leonardo Del Vecchio szerény körülmények között, egy milánói árvaházban nevelkedett. Karrierjét egy apró optikusműhelyben kezdte a Dolomitokban. Később Agordoban indított vállalkozást, a Velencétől északra, az Alpok déli részén fekvő városban a helyi szemüvegkészítők keretalkatrész-beszállítója lett.
Vállalata - amiből később az EssilorLuxottica lett - egyre nagyobb nőtt, és végül komoly felvásárlásokba kezdett világszerte azért, hogy nem titkoltan elsőbbségre tegyen szert a szemüvegyártásban, illetve az optikai iparban. Del Vecchio cége olyan ikonikus márkákat szerzett meg, mint a Ray-Ban és az Oakley, és idővel a világ vezető vállalata lett az iparágban.
Az EssilorLuxottica a Luxottica SpA és a francia Essilor objektívgyártó vállalat 2018-as egyesüléséből jött létre, mellyel a Del Vecchio megszilárdította pozícióját a piacon, 32 százalékos részesedéssel a vállalatban.
A cég olyan neves divatházak számára gyárt kereteket, mint az Armani és a Prada, a Ray-Ban márka pedig kizárólagos tulajdonában van.
Az óriáscég világszerte 180 ezer alkalmazottat foglalkoztat, világszerte jelen van a luxusiparban és az orvostechnológiai szektorban, a világ első számú szemüveg-kereskedője és a korrekciós lencsék legnagyobb gyártója.
Del Vecchio nettó vagyona idén június 1-jén 25,7 milliárd dollár volt a Bloomberg Billionaires Index szerint.