Világszerte számos olyan sikeres vállalkozás működik, amely eleinte talán őrültségnek tűnő alapötletre épül, ám kitalálói sikerre vitték azt. Persze ettől még néha nehéz elképzelni, hogyan kereshetnek az ilyen cégek egész vagyonokat. Mindenesetre mutatunk hat olyan vállalkozást, amely kifejezetten ebbe a kategóriába esik.
Ha valaki valaha találkozott már ágyi poloskákkal, tudja, hogy nemcsak a harapásaik okoznak rémálmokat, de megszabadulni tőlük is igazi kínszenvedés lehet.
Az ausztrál Tony Abrams azonban úgy döntött, van egy megoldása arra, hogy megállítsa a poloskákat. Így születetett meg a Bed Bug Barriers, vagy az ágyipoloska-csapda ötlete.
A megoldás lényege, hogy a cég olyan eszközöket gyárt, melyeket bárki könnyedén az ágya lábára szerelhet, ezek pedig megfogják a poloskákat.
A vállalat egyébként számos más egyéb terméket is forgalmaz, amely ugyancsak a poloskák eltávolítását segíti. Az ötlet elsőre abszurdnak tűnhet, de Abrams dollámilliókat keres a cégével.
Az ötlet hallatán a legtöbb ember valószínűleg hangosan felkiált, hogy mégis ki akarna csirkét bérelni? A helyzet az, hogy sokan vannak, akik érdeklődnek a városi állattenyésztés iránt, azonban az állatok beszerzése komoly kockázattal is jár. Mi történik például, ha valaki úgy dönt, még sincs ideje, energiája vagy kedve az állatokkal foglalkozni? Ebben az esetben ott ragadhat a csirkékkel, amelyekről nem képes vagy akar gondoskodni.
Itt kerül a képbe a csirkebérléssel foglalkozó Rent-A-Chicken nevű vállalkozás. A céget az amerikai Traverse Cityben alapította egy házaspár, akik azzal foglalkoznak, hogy
250 dollárért egy nyárra csirkéket adnak bérbe, minden olyan szükséges kiegészítővel, amely a gondozásukhoz kell.
Ennyi idő alatt pedig a bérlők eldönthetik, hogy valóban szeretnének-e később állatokkal foglalkozni.
Bármennyire is furcsának tűnhet az ötlet, van egy hasonló vállalkozás Ausztráliában is, Rent-A-Chook néven. Talán mondanunk sem kell, hogy mindkettő igen sikeres.
Képzeljük el azt a helyzetet, hogy valaki rendez egy hatalmas bulit az otthonában. Másnap az ember borzalmas másnapossággal ébred, dehidratált, a lakása pedig romokban hever. Az első gondolata általában az, hogy ennie kellene valami tartalmasat, majd alaposan kitakarítani.
Mit lehet tenni ilyenkor?
Például hívni azt a céget, amely kifejezetten ilyen esetekre szakosodott.
A Hangover Helpers, vagyis a "Másnapos segítők" nevű vállalatot a coloradói Boulderben alapította két főiskolás, és azzal foglalkoznak, hogy segítenek az ügyfeleiknek összeszedni magukat, miközben azok másnaposságtól szenvednek.
A fiatalok étellel és energiaitallal felszerelkezve érkeznek meg az ügyfélhez, és kitakarítanak, illetve elmosogatnak.
Az egész csak egy jó viccnek tűnik?
A legkevésbé sem az, ugyanis az alapítók már szerepeltek a Forbes magazinban, és rendszeresen adnak interjúkat különböző tévécsatornáknak is.
Ráadásul bőven elég ügyfelük van, hogy ha akarják, még hosszú ideig fenntartsák a sikeres vállalkozásukat.
Valószínűleg sokan érezték már azt, hogy fel tudnának robbanni a feszültségtől vagy a dühtől, és ilyenkor szívesen összetörnének néhány tányért. A legtöbben azonban ezt nem teszik meg, és kellő önkontrollt gyakorolnak.
Mi lenne azonban, ha ilyenkor elmehetnénk egy biztonságos helyre, melyet csak azért tartanak fenn, hogy ott tányérokat törjünk össze?
Ez az ötlet áll a The Smashing Place nevű vállalkozás mögött. A Tokióban működő cég lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy betérjenek egy helyre, ahol kedvükre törhetnek össze tányérokat és bögréket. Emellett persze üvölthetnek vagy akár toporzékolhatnak is, ha éppen kedvük tartja, és ezt érzik megfelelő stresszoldásnak.
Amikor Josh Oppermant elhagyta a mennyasszonya három hónap jegyben járás után, a férfi teljesen összetört. A nő csak a drága eljegyzési gyűrűt hagyta maga után, melyért a férfinak hosszú ideig kellett spórolnia. Amikor azonban visszavitte az ékszerészhez, hogy megkapja a vételárat, a boltban újabb sokk érte. Közölték vele, hogy 3500 dollárt adnának az eredetileg több mint 10.000 dollárért vásárolt gyűrűért.
Ez volt az a pont, amikor Opperman úgy döntött, más megoldást keres, és megalapított az I Do, Now I don't, vagyis „Akarom, de inkább mégsem" nevű céget. Ez lényegében egy weboldal, amely
lehetővé teszi, hogy emberek eljegyzési gyűrűket (illetve bármely drága ékszert) áruljanak más felhasználóknak.
Ráadásul jóval olcsóbban, mint a bolti árak.
Az üzlet elképesztő siker lett, és szinte nem volt olyan jelentős amerikai sajtótermék, amely ne foglalkozott volna hosszan a vállalkozással.
Ha valaki társasházban él, és kutyát tart, jól tudja, milyen megterhelő tud lenni levinni az állatot, különösen egy fagyos téli estén vagy szakadó esőben. Az sem ritka, hogy valakinek sokáig kell dolgoznia, és közben azon stresszel, hogy haza kellene menni, levinni a kedvencét. Az idős kutyatartók sincsenek könnyű helyzetben, akiknek esetenként megterhelő a sétáltatás vagy a lépcsőzés.
A fenti problémákra találták fel a kisállatoknak készült „mobilvécét". A The Pett Loo nevű termék lényegében egy műfűvel befedett doboz, melynek alján egy ürüléktároló található.
Vagyis a házi kedvencek otthon is könnyíthetnek magukon, ha éppen megoldhatatlan a séta.
Az elsőre különösnek tűnő találmánnyal Ausztráliában álltak elő, és hatalmas üzleti siker lett.