Az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó amerikai cég 2015 óta perel be olyan személyeket, akik hamis értékeléseket hagynak az oldalán árusított termékekről. A vállalat dolgozói, technológiái 2020 óta 10 ezer olyan Facebook-csoportot derítettek fel, ahol a csalók megrendelt, hamis értékeléseket teljesítettek. Az Amazon hétfőn pert indított ellenük – írja a TechCrunch.
Az Amazon közölte, hogy 2021 első negyedévében több mint ezer félrevezető véleményt értékesítő csoportot jelentett a közösségi médiaplatformokon - ez háromszoros növekedés az előző év azonos időszakához képest.
Ez felveti a kérdést, hogy vajon a hamis értékelések terjedtek el ennyire vagy az ilyen szolgáltatásokkal élő vállalatok figyelnek jobban oda, hogy elkerüljék a lebukást? Mindenesetre az Amazon szóvivői elmondták, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy azonosítsák a csalókat és eltávolítsák a félrevezető véleményeket.