A vízi játékok mellett egyre több kosárba kerül egy medence is, évről-évre egyre nagyobb méretben. Ezzel nemcsak az egyre dráguló strandbelépők árát spórolják meg a szülők, de egy bármikor használható kinti programot is biztosítanak a kicsiknek és nagyoknak.
A nyárra szánt szabadtéri játékok (pl. biciklik, hinta, homokozó) beszerzése jellemzően májusban indul, a strandcikkvásárlás pedig az első nagy meleg beköszöntével kezdődik, idén ez a június 4. hetére esett.
A tavaly nyári értékesítéshez képest ebben az évben már most 35 százalékos növekedést tapasztalunk online, illetve 75 százalékos növekedést áruházi vásárlás esetén, előbbi 11.000 forint, míg utóbbi 7.750 forint átlagos kosártértéket jelöl"
- mondta el Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője.
A felmérés szerint a gyerekek kedvenc nyári programjai a strandolás (72 százalék), a játszóterezés (69 százalék) és a kirándulás (47 százalék).
A legnépszerűbb játékaink összhangban vannak az eredményekkel, ugyanis a különböző - csővázas, felfújható vagy a babáknak való - medencék és strandfelszerelések a legkelendőbbek, ugyanakkor sokan gondolnak az árnyékban vagy otthon töltött időre is például egy LEGO készlettel, Rubik kockával vagy diavetítővel"
- részletezte a nyári játéktrendeket Gyaraki Dávid.
TOP5 játék a nyári szezonban a a Regio Játék értékesítési adatai szerint áruházi vásárlás esetén:
TOP5 játék a nyári szezonban a REGIO JÁTÉK értékesítési adatai szerint online vásárlás esetén:
A nyári gyermekfelügyeletben a nagyszülők segítenek a legtöbbet, azonban sok család a táborozás lehetőségével is él, a felmérés alapján minden második 3 és 14 év közötti gyerek szerezhet idén tábori élményeket, akiknek 40 százaléka egy, 35 százaléka pedig két táborban is részt vehet.
Válaszadóink körében a sport-, a 4-5 napos napközis és az alkotótáborok a legnépszerűbbek, melyekre átlagosan 20-40 ezer forintot szánnak a magyar családok"
– fejtette ki a marketingvezető. A táborválasztás során a biztonság és a változatos programkínálat a legfontosabb, illetve természetesen az, hogy a fiatal hova szeretne menni.
A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető Regio Játék saját értékesítési adatain, valamint egy 2022. június 16-23. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 2176, 14 év alatti gyermeket nevelő szülő/nagyszülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar szülők/nagyszülők véleményének feltérképezésére.