A cég helyi idő szerint kedd este tette közzé a közleményét, melyben jelezték, a felhasználók öt napnak megfelelő szolgáltatást kapnak ingyen – írja BBC. Korábban két napnak megfelelő jóváírást ajánlottak fel, de a beérkező ügyfélpanaszok hatására ezt most megnövelték.
A múlt héten tapasztalt, összesen több mint 15 órás kiesés a közlekedési rendszerben, a banki, valamint egyes sürgősségi szolgáltatásokban is fennakadásokat okozott.
A szabályozó hatóságok fel is szólították a vállalatot, hogy számoljon be arról, miért és hogyan történt a fennakadás.
A Rogers egyébként Kanada egyik legnagyobb távközlési vállalata, több mint 11 millió előfizetővel. Kanadában három nagy telekommunikációs társaság (Rogers, Bell Canada, Telus Corp.) ellenőrzi az ország távközlési piacának 90 százalékát.
A helyzet annyira súlyos volt, hogy az ország ipari minisztere közölte, összehívta az ország távközlési vállalatainak vezetőit, hogy azonnali lépéseket követeljen tőlük a hálózatok rugalmasságának és megbízhatóságának javítása érdekében.
François-Philippe Champagne hozzátette,
a széleskörű hálózati kiesés nemcsak a kanadai lakosokat és vállalkozásokat károsította meg, de a kritikus infrastruktúrában és a vészhelyzeti szolgáltatásokban is fennakadásokat okozott.
Az üzemzavar helyi idő szerint pénteken hajnali 4:30-kor kezdődött, és több mint 15 órán át tartott. A legtöbb szolgáltatás mára helyreállt.
A Rogers vezérigazgatója, Tony Staffieri elmondta, az üzemzavar a törzshálózatuk karbantartási frissítése után állt be, ahogy a cég néhány routere meghibásodott.
A kiesés idején az emberek tömegével lepték el a Wi-Fi-vel rendelkező kávézókat és könyvtárakat.