Különös és nagyon sokáig tartó jogi csatározás zárult most le Kínában. A Manolo Blahnik luxusmárka ugyanis végre elérte, hogy használhassa az országban a saját márkanevét – írja a BBC.
A legendás cipőmárkát a Szex és New York című sorozat tette világszerte közismertté, azonban Kínában több mint 20 éven át nem működhetett önálló márkaként.
Egy helyi üzletember ugyanis védjegy alá helyeztette a márkanevet.
Fang Youzhu „Manolo & Blahnik" néven védette le a márkáját, még 1999-ben, és úgy tűnt, cipőket is árul a márkanév alatt. Az egész jogi csatározás alapja az volt, hogy
Kínában a védjegyekre vonatkozó alapszabály sokáig úgy szólt, hogy az kerül előnybe a hatóságok szemében, aki először nyújtja be a vonatkozó igényét.
Vagyis teljesen mindegy volt, hogy Fang márkája nem azonos a híres cipőgyártóéval, a kínai hatóságok sokáig erősebbnek tartották az ő igényét – egyszerűen azért, mert ő volt az első ezzel a névvel az országban.
A törvényt később módosították, és pontosították a „rosszhiszemű" védjegykérelmekre vonatkozó passzussokkal. Ennek eredményeként a nagy nemzetközi márkák jelentős győzelmet arathatnak Kínában a helyi vállalkozásokkal szemben, melyek csupán használják ezek neveit.
A vállalat, amely spanyol alapítójáról, Manolo Blahnikról kapta a nevét, közleményben jelezte, hogy megnyerte a pert a Kínai Legfelsőbb Népbíróságon. A cég egyébként 2000 óta számos sikertelen fellebbezést nyújtott be az ügyben, Kínában, amely a világ legnagyobb fogyasztói piaca.
A társaság vezérigazgatója, Kristina Blahnik (Manolo Blahnik unokahúga) azt mondta,
az ítélet jelentős győzelem a nagybátyám, a családunk, valamint a csapatunk számára is."
A márka most azt tervezi, hogy jövőre elkezdi árusítani a cipőit Kínában. Eddig ugyanis a Manolo cipők csupán harmadik felek online platformjain voltak elérhetők a kínai fogyasztók számára. Emellett a régióban Japánban, Hongkongban, Szingapúrban, Malajziában, Dél-Koreában, valamint Tajvanon is lehetett kapni Manolo lábbeliket.