Az Ingatlanbazar szakemberei szerint az első néhány percben eldől, szóba jöhet-e komolyan egy adott lakás vagy sem az ingatlant megnéző érdeklődőknél.
Tény, hogy az első benyomás – akárcsak az ismerkedésnél – döntő lehet, ezért ha már eljutottunk az érdeklődők fogadásáig,
mindenekelőtt alaposan takarítsunk ki és rakjunk rendet,hogy a lakás tiszta és rendezett otthon benyomását keltse.
Mivel a lakásvásárlók döntéseit (is) nagyban befolyásolják az érzelmek, más módon is igyekezzünk a barátságos otthon benyomását kelteni: szellőztessünk ki, engedjünk be minél több fényt, és fűtsünk be, hogy kellemesen meleg legyen. Már a bejárat és a környéke is sokat elárul; a szépen metszett sövény, a virágos terasz, az új lábtörlő, az ízléses ajtódísz kellemes otthont sejtet. Belül az ajtókat, a tűzhelyet alaposan mossuk le, s fordítsunk külön figyelmet a fürdőszoba, a vécé tisztaságára.
Érdemes beruházni egy festésre is, a friss festés ugyanis nagyon jó benyomást kelt, és szinte újnak láttatja a lakást, eltakarva a „használat" kisebb-nagyobb nyomait. Válasszunk semleges, világos színeket, ezek a teret is nagyobbnak láttatják! A beázások, az esetleges penészesedés nyomait szakszerűen tüntessük el.
Az olyan kisebb javításokra is figyelmet kell fordítani, mint a nehezen csukódó ajtó, a rozoga kilincs, vagy a leszakadt redőny, ezek ugyanis meglehetősen szembetűnőek az árgus szemekkel figyelő látogató számára.
Bármily meglepően hangzik, de kifejezetten segít az eladásban a személytelenítés. Ezért
minden felesleges tárgyat, csetreszt pakoljunk el szem elől, mert a túl sok személyes holmi megnehezíti, hogy az érdeklődők a saját leendő otthonukként lássák a lakást.
Egy potenciális érdeklődő a saját tárgyai és bútorai között, a saját ízlésének megfelelően szeretné elképzelni a lakást, ne akadályozzuk meg hát benne. Éppen ezért próbáljunk meg eltüntetni mindent, ami egy kicsit is extrém (ezért lehet hátrány például a rikító színű fal), legyen szó dekorációról vagy más extravagáns berendezési tárgyról. Egy friss gyümölcsökkel teli tál vagy egy váza friss virág azonban pozitív benyomást kelt.
Sokszor már az ingatlanhirdetések mellett megjelentetett fotókon is feltűnik a fregolit a száradó ruhákkal, a mosatlan edények, régi beázás, koszos fürdőkád, plüssállathegyek, művirág, karácsonyi dekoráció, hűtőmágnes-gyűjtemény stb. ez mind-mind az eladás gátja lehet!
„Home staging", azaz „színpadra állítás" a lakások profi felkészítését jelenti az eladásra. Külön szakemberek szakosodtak arra, hogy a lehető legkedvezőbb színben tüntessék fel a kínált ingatlant – ez természetesen nem a lakás hibáinak, hiányosságainak durva elfedését jelenti! –, így segítve elő a gyorsabb eladást.
A megbízott szakember végigjárja az eladni kívánt ingatlant, fényképeket készít, majd javaslatot ad arra, hogy az adott helyiségben mit kellene tennie a tulajdonosoknak, hogy az ingatlan minél kedvezőbb benyomást nyújtson az érdeklődők felé.