A 15 százalékot meghaladó inflációra hivatkozva Egyiptom februárban 6 százalékkal, majd márciusban 5-10 százalékkal emelte a tranzitdíjakat, különösen az olaj- és gázhajók esetében. Az ukrajnai háború és a hajózást befolyásoló olajár-emelkedés ellenére a csatorna áprilisban érte el a "legmagasabb" havi forgalmát, 605 millió euró (247 milliárd forint) értékben.
2021 júliusa és 2022 júniusa között mintegy 1,32 milliárd tonna rakomány haladt át a csatornán, ami a tranzitdíjaknak köszönhetően 7 milliárd dolláros bevételt jelentett.
Osama Rabie, a Szuezi Csatorna Hatóságának (SCA) elnöke bejelentette, hogy az összeg a valaha befolyt legmagasabb a csatorna történetében, és mintegy 20,7 százalékos növekedést jelent az előző pénzügyi évhez képest.
A nemzetközi válságok bebizonyították a Szuezi-csatorna jelentőségét a globális ellátási láncok stabilitása szempontjából
– tette hozzá Rabie.
A Szuezi-csatorna egyébiránt a világ tengeri kereskedelmének mintegy 10 százalékát bonyolítja le, és Kairó egyik fő devizaforrása.