Hónapokkal ezelőtt eltűnt egy poggyászként feladott táska egy légi járaton

Travel traffic at the start of the Whitsun holidays at BER Airport Lifestyle and Leisure travel aviation Vacation Rush Short vacation Summer vacation Horizontal TRAFFIC TRIP CROWD
dpatop - 03 June 2022, Berlin: Passengers ride up an escalator at Berlin Brandenburg Airport (BER) "Willy Brandt". Numerous travelers are expected for the start of the long Whitsun weekend. (Wipe effect by pulling along) Photo: Christoph Soeder/dpa (Photo by Christoph Soeder / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Vágólapra másolva!
Az American Airlines egyik utasa azt állítja, hogy nem engedték az utastérbe a 11 éves kislányának kézipoggyászát egy Észak-Karolinába tartó járaton, azt a csomagtérbe kellett feladniuk, és 2 hónappal később sem kapta vissza - írja az Insider. 
Vágólapra másolva!

Az asszony elmondása szerint eleve szándékosan csomagoltak úgy, hogy ne kelljen bőröndöt vinniük utukra, mert nem akartak maguknak felesleges bonyodalmat a poggyászfeladással.

Beth Gill férje és két lánya társaságában a nyár elején kéthetes nyaralásra indult Las Vegasba, és

június 16-án repültek Phoenixből az észak-karolinai Charlotte-ba, innen mentek volna átszállással tovább Raleigh-be.

Az út első szakaszán kiderült, hogy nemcsak késve indulnak majd, de fel is kell adniuk a kézipoggyászaikat a csomagtérbe, mert a Charlotte-ba tartó járaton nem volt már hely a fej feletti rekeszekben.

"Ez nevetséges! El fogják veszíteni a csomagjainkat!" - aggódott Gill férje. A megérzés nem volt alaptalan, ugyanis a család landolásakor nagy volt a káosz a Charlotte Douglas nemzetközi repülőtéren, a késés miatt mindenki rohant, hogy elérje a gépét.

Illusztráció Forrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Christoph Soeder

A személyzet hiánya miatti jelentős késéseket tapasztalva az American Airlines végül péntek hajnali 1:30-kor törölte a Charlotte-ból Raleigh-be tartó járatot, körülbelül két és fél órával azután, hogy a gépnek el kellett volna indulnia.

A személyzet tájékoztatása szerint a következő járat az innen csupán 260 kilométernyire lévő Raleigh-be csak napokkal később indult volna, és sem szállást, sem bérautót nem ajánlottak fel a család számára. Mivel egyik lehetőség sem volt elérhető, Gill-éknek a repülőtéren kellett aludniuk.

A férj a repülőtéri dolgozók tanácsára elment a család csomagjaiért, de amikor a poggyászkiadóhoz ért azt mondták neki, hogy ilyen késői órán nincs itt munkavégzés. A feleségéhez és a gyerekeihez azonban nem térhetett vissza, mert a poggyászkiadás nem a repülőtérhez tartozik.

A család végül úgy döntött, hogy másnap kora reggel vonattal utaznak Raleigh-be,

a jegyek 94,50 dollárba (38.000 forintba) kerültek - derült ki az Insider által megtekintett foglalási visszaigazolásból. Ezen felül további 85 dollárba (34.000 forint) került a vasútállomásra vivő utazás.

Egy fontos dologgal azonban nem számoltak: mivel a repülés helyett a vonatot választották, nem vehették át a feladott kézipoggyászaikat. A poggyászkiadó ugyanis reggel 7 órakor nyitott, amit ha megvárnak, nem érték volna el a vonatukat.

"A lányom és a férjem csomagjai nélkül kellett elhagynunk a repülőteret." - mesélte Gill.

A férje nemsokára visszakapta a poggyászát, a lánya azonban két hónappal később sem, hiába szerepelt rajta szülői név és telefonszám. Többször is próbáltak segítséget kérni a repülőtéren, de hiába. A család kétli, hogy a kézipoggyász valaha is előkerül. Az esetet súlyosbítja, hogy

semmiféle kártérítést nem kaptak az elveszett csomagért, csupán fejenként 83 dollárt a törölt járat miatt.

A légitársaságok és a repülőterek számára jelentős kihívást jelent, hogy kezelni tudják a nyári megnövekedett utazásokat, tekintve, hogy az elbocsátások, sztrájkok és felmondások miatt hatalmas létszámhiánnyal küzdenek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!