Az asszony elmondása szerint eleve szándékosan csomagoltak úgy, hogy ne kelljen bőröndöt vinniük utukra, mert nem akartak maguknak felesleges bonyodalmat a poggyászfeladással.
Beth Gill férje és két lánya társaságában a nyár elején kéthetes nyaralásra indult Las Vegasba, és
június 16-án repültek Phoenixből az észak-karolinai Charlotte-ba, innen mentek volna átszállással tovább Raleigh-be.
Az út első szakaszán kiderült, hogy nemcsak késve indulnak majd, de fel is kell adniuk a kézipoggyászaikat a csomagtérbe, mert a Charlotte-ba tartó járaton nem volt már hely a fej feletti rekeszekben.
"Ez nevetséges! El fogják veszíteni a csomagjainkat!" - aggódott Gill férje. A megérzés nem volt alaptalan, ugyanis a család landolásakor nagy volt a káosz a Charlotte Douglas nemzetközi repülőtéren, a késés miatt mindenki rohant, hogy elérje a gépét.
A személyzet hiánya miatti jelentős késéseket tapasztalva az American Airlines végül péntek hajnali 1:30-kor törölte a Charlotte-ból Raleigh-be tartó járatot, körülbelül két és fél órával azután, hogy a gépnek el kellett volna indulnia.
A személyzet tájékoztatása szerint a következő járat az innen csupán 260 kilométernyire lévő Raleigh-be csak napokkal később indult volna, és sem szállást, sem bérautót nem ajánlottak fel a család számára. Mivel egyik lehetőség sem volt elérhető, Gill-éknek a repülőtéren kellett aludniuk.
A férj a repülőtéri dolgozók tanácsára elment a család csomagjaiért, de amikor a poggyászkiadóhoz ért azt mondták neki, hogy ilyen késői órán nincs itt munkavégzés. A feleségéhez és a gyerekeihez azonban nem térhetett vissza, mert a poggyászkiadás nem a repülőtérhez tartozik.
A család végül úgy döntött, hogy másnap kora reggel vonattal utaznak Raleigh-be,
a jegyek 94,50 dollárba (38.000 forintba) kerültek - derült ki az Insider által megtekintett foglalási visszaigazolásból. Ezen felül további 85 dollárba (34.000 forint) került a vasútállomásra vivő utazás.
Egy fontos dologgal azonban nem számoltak: mivel a repülés helyett a vonatot választották, nem vehették át a feladott kézipoggyászaikat. A poggyászkiadó ugyanis reggel 7 órakor nyitott, amit ha megvárnak, nem érték volna el a vonatukat.
"A lányom és a férjem csomagjai nélkül kellett elhagynunk a repülőteret." - mesélte Gill.
A férje nemsokára visszakapta a poggyászát, a lánya azonban két hónappal később sem, hiába szerepelt rajta szülői név és telefonszám. Többször is próbáltak segítséget kérni a repülőtéren, de hiába. A család kétli, hogy a kézipoggyász valaha is előkerül. Az esetet súlyosbítja, hogy
semmiféle kártérítést nem kaptak az elveszett csomagért, csupán fejenként 83 dollárt a törölt járat miatt.
A légitársaságok és a repülőterek számára jelentős kihívást jelent, hogy kezelni tudják a nyári megnövekedett utazásokat, tekintve, hogy az elbocsátások, sztrájkok és felmondások miatt hatalmas létszámhiánnyal küzdenek.