Miközben a sörkedvelők világszerte visszatérhettek a bárokba és az éttermekbe a koronavírus-járvány enyhülésével, egy friss kutatás szerint az otthoni sörfogyasztás továbbra is népszerű.
A Statista vizsgálata arra jutott, hogy
2019-hez képest idén sokkal többen választják az otthoni sörfogyasztást, annak ellenére is, hogy ma már a bárok is világszerte kinyitottak.
A legnagyobb európai gazdaságok söreladási adatai szerint, például Spanyolországban 2019-ben az otthoni sörfogyasztás a bevételek 15 százalékát adta, míg a vendéglátóhelyek 85 százalékkal járultak hozzá az összbevételhez. 2022-ben ez 17-83 százalék volt, vagyis az idei évben még nem tértek vissza a járvány előtti arányok.
Az Egyesült Királyságban ugyanez az arány 2019-ben 28-72 százalék volt, 2022-ben pedig 37-63 százalék. Németországban 2019-ben 39-61 százalékos volt az otthoni és a nyilvános sörfogyasztás megoszlása, idén pedig 48-52 százalék.
Olaszországban és Franciaországban pedig még idén is népszerűbb volt az otthoni sörözés a nyilvánosnál.
Előbbi esetében idén 54-46 százalékos arányt mértek a 2019-es 45-55 százalékoshoz képest. Franciaországban pedig 2022-ben eddig 66-34 százalékos volt a megoszlás, szemben a 2019-es 55-45 százalékkal.
A Statista iparági összesítése emellett úgy számol, hogy
2022-ben a globális söripar közel 564 milliárd dolláros bevételt produkálhat.
2022 és 2025 között pedig a szektor éves bevétele 10,34 százalékkal nőhet. A legnagyobb bevételt generáló ország Kína lehet ebben az évben, 121,4 milliárd dollárral.