A piaci átrendeződésben nagy szerepe van a brit inflációnak, amely 40 éves csúcsra jutott a nyáron. A fogyasztók újrastrukturálják kiadásaik szerkezetét, a mindennapos fogyasztási termékek megvásárlásában egyre nagyobb szerephez juttatva a diszkontláncokat. Különösen jól látható ez a saját márkás termékek választásánál, melyek forgalma harmadával nőtt tavalyhoz képest - értékeli a szeptember 4-i, az előző 12 hétre vonatkozó adatok alapján a folyamatokat a Kantar piackutató.
Az elemzők szerint az Aldi értékesítése csaknem az ötödével növekedett a szeptember 4-ét megelőző 12 hétben az egy évvel korábbiakhoz képest. Ezzel 9,3 százalékra növelte Nagy-Britanniában a piaci részesedését, miközben az eddig negyedik helyen álló Morrisons csak 9,1 százalékot ért el, eladásai pedig 4,1 százalékkal csökkentek a vizsgált 12 hetes időszakban. A Kantarnál úgy vélik, hogy a vásárlók döntéseinél egyértelműen a bolti árak összhasonlítása a fő szempont, és egyre kevésbé a bolt- vagy márkahűség, különösen nem pedig a forgalmi statisztikák.
1 – Tesco (26,9%-os piaci részesedés)
2 – Sainsbury's (14,6%)
3 – Asda (14,1%)
4 – Aldi (9,3%)
5 – Morrisons (9,1%)
6 – Lidl (7,1%)
7 – Co-op (6,5%)
8 - Waitrose (4,7%)
9 - Izland (2,4%)
10 – Ocado (1,7%).