Jonathan Ornstein a Mesa Airlines elnök-vezérigazgatója a Fox Business műsorvezetőjének nyilatkozott a kezdeményezésről, amely előreláthatólag 4-5 millió dollárba kerül majd éves szinten.
"Meggyőződésem, hogy a pilótahiány már az egész iparág fennmaradását teszi kérdésessé, és ilyenfomán jelentős hatással van az amerikai lakosságra is."
Ornstein úgy jellemezte a hiányt, mint a legsúlyosabbat, amelyet a légi közlekedésben eltöltött negyvenéves munkássága során tapasztalt.
A vezérigazgató szerint a pilótahiány problémája azóta lett egyre súlyosabb, hogy 2013-ban életbe lépett a 2010-es, a légiközlekedés biztonságáról szóló törvény.
A törvény az utóbbi két évtized első olyan jelentős szövetségi jogszabálya, amely a légiközlekedés biztonsági előírásainak megerősítését célozza.
Leginkább vitatott passzusa előírja, hogy a kereskedelmi légitársaságok pilótáinak legalább 1.500 repült órát kell teljesíteniük
a "megfelelő" üzemeltetési tapasztalat mellett, mielőtt kereskedelmi utasszállító járatokat vezethetnének. Korábban a pilótáknak mindössze 250 órát kellett teljesíteniük ahhoz, hogy egy légitársaság felvegye őket.
A programban részt vevő pilóták már rendelkeznek kereskedelmi szakszolgálati engedéllyel, és azon dolgoznak, hogy nagyobb repülőgépek vezetésére is képesítést szerezzenek.
"Azt látjuk, hogy a pilóták elvesztése miatt a regionális repülés lehetősége mintegy elpárolog..." - panaszolta Ornstein.