A csatorna keskenyebb, déli szakaszán futott zátonyra a Szaúd-Arábiába tartó olajtanker, azon a szakaszon, ahol tavaly márciusban az Ever Given állt keresztbe az átjáróban. Az olajszállító szingapúri zászló alatt hajózik, és egyelőre annyi ismert, hogy a 110 ezer regisztertonnás hajó kapacitásának csupán 40 százalékáig volt töltve rakománnyal.
Valószínűleg ez is megkönnyítette a vontatóhajók dolgát, amelyek - a csatorna működését felügyelő hatóság közlése szerint - öt óra leforgása alatt kiszabadították a hajót. A forgalom a normál üzemmenet szerint folytatódott - tették hozzá.
A Guardian az ügy kapcsán megjegyzi, hogy ugyanakkor
a hajó abban az öt órában ugyanúgy elzárta a csatornát, mint tavaly az Ever Given napokra.
A TankerTrackers nevű, hajófelügyeleti szolgáltatást nyújtó cég adatai alapjánt azt írják, hogy az Affinity V eddig ismeretlen okból futott zátonyra, helyi idő szerint 19 óra 15 perckor
A lap megjegyzi: érthető, ha sokan az Ever Given balesetének, pontosabban annak hatásainak megismétlődésétől tartottak. Az Ever Given kiszabadítása után még hosszú hónapokig elhúzódott a kártérítési ügyek rendezése, végül a hajó üzemeltetője 200 millió dollárt fizetett az egyiptomi félnek.
A Szuezi-csatorna bővítését - szélesítését - a balesetet követően felgyorsították, hiszen az átjáró még mindig a világkereskedelem egyik legfontosabb útvonala,
amelyen a teljes forgalom mintegy 12 százaléka halad át.
A TankerTrackers adatai szerint az Affinity V tanker szerencsére azóta már újra biztonságosan hajózik, vontatóhajó segítségével. A Portugáliából indult hajó Szaúd-Arábia vörös-tengeri kikötőjébe, Yanbu-ba tart.
Cikkünk kiemelt képén az Ever Given nevű hajó a tavalyi incidens idején.