Miközben az autók iránti fogyasztói kereslet (különösen az Egyesült Államokban) továbbra is stabil, a gyártók egyre nehezebben tudják bebiztosítani a termeléshez szükséges nyersanyagmennyiséget. Az autóiparban ezért sokan próbálják most megtalálni az egyensúlyt a rendelkezésre álló készletek és a vásárlói kereslet között – írja az Oilprice.com.
Az acél jó példa erre, melynek esetében a kínai és az európai kohóleállások egyaránt hatással vannak az autók gyártásához használt acél előállítására.
Ha viszont nem lesz elegendő acél az autóiparban, akkor a szektor bővülése is komoly korlátokba ütközik.
Az acéliparban most meghatározó tendencia a Kínából származó termékek alternatíváinak keresése. A kínai gazdaság gyengélkedése ugyanis az elmúlt 3-4 hónapban folyamatosan nehéz helyzetet teremtett a globális acélpiacon. Európában pedig az energiahiány foghatja vissza a régiós acéltermelést.
Nem az acél azonban az egyetlen autóipari nyersanyag, amely jelenleg problémát okoz.
A csipgyártás tartósan nehézségekkel küzd, mivel továbbra is nehéz beszerezni az eszközökhöz szükséges összes nyersanyagot. Ilyen például az ón vagy a szilícium, melyek esetében nem csak a mennyiség, de a megfelelő minőség is kritikus fontosságú a gyártás során.
Mindeközben az autóipar épp felívelést produkál, legalábbis a keresleti oldalt tekintve.
Csak az Egyesült Királyságban az augusztusban zárult négy hónapos időszakban folyamatosan nőtt a kereslet, összesen 34 százalékkal a megelőző évhez képest.
Az elektromos autók iránt szintén jelentős a fogyasztói igény, azonban ezek esetében is egyre égetőbb a nyersanyaghiány a termelői oldalon. Itt elsősorban olyan fémek iránt kimagaslóan erős a kereslet, mint a lítium vagy a kobalt.