Nagy bejelentést tett a népszerű áruházlánc: kivezetik a PET-palackokat

pet palack
Vágólapra másolva!
A Store Insider számolt be róla, hogy nem lesz több PET palack a magyar Decathlonnál. A márka október 1-jétől szünteti meg az ilyen típusú termékek forgalmazását. A fenntarthatóságot szem előtt tartva, az egyszer használatos műanyag csomagolású termékek kivezetésével az üzletlánc közel 300 millió forintos bevételről mond le éves szinten.
Vágólapra másolva!

A Decathlon áruházak közül a magyarországi boltokban Európában a másodikként örökre megválnak a PET palackoktól, annak ellenére, hogy a vásárlók körében népszerűek. 2022 első félévében hozzávetőleg 400 ezer darab PET palackos terméket értékesítettek az áruházakban, köztük vizeket, ízesített és izotóniás italokat.

A márka folyamatosan törekszik a környezettudatos eljárások bevezetésére és az egyre fenntarthatóbb működésre, ennek részeként hozták meg azt a döntést, hogy számolva a közel 300 millió forintos árbevétel kiesésével, nem járulnak hozzá az egyszer használatos műanyagok használatához.

Pet palack (illusztráció)

Október 1-jétől a palackok kizárólag újrahasznosított formában, például 100 százalékban újrahasznosított poliészter alapanyagú ruházati cikkek formájában lesznek megtalálhatók a cég magyarországi üzleteiben.

Az izotóniás italok por állagú kiszerelésben továbbra is elérhetők lesznek, így a termékről nem, csupán a csomagolás egy típusáról kell lemondaniuk.

– mondta Herczeg Lilla, a Decathlon Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója.

A márka a palackozott üdítők helyettesítésére bátorítja a vásárlókat, az áruházakban folyamatos az ivókutak telepítése, ahol bárki ingyenesen megtöltheti majd a kulacsát.

A Decathlon a világ legnagyobb sportszer-kiskereskedője Forrás: Veja / Shutterstock

– tette hozzá Herczeg Lilla.

Cikkünk kiemelt képe illusztráció.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!