A Starbucks az elmúlt évben nehéz időszakon ment keresztül. Az alkalmazottaival felmerülő konfliktusok mellett
a vállalat részvénye 25 százalékot veszített az értékéből, ami a szélesebb körű piaci lejtmenettel összehasonlítva is gyenge teljesítménynek számít.
A kávézóláncot jelenleg Howard Schultz ideiglenes vezérigazgató irányítja, aki 2023. április 1-jén adja át a vezetést Laxman Narasimhannak. Van azonban egy kihívás, amellyel mindkettejüknek szembe kell néznie: a Starbucks kávézóiban túl hosszúak a sorok.
Az üzleteikben kétfajta sor létezik. Az egyik a boltok belső területén, a másik pedig az autók számára, az üzleteken kívül található. A 24/7 Wall St. elemzése azonban hangsúlyozza, hogy egyre több vásárló érzi úgy, hogy túlságosan hosszúak a sorok,
vagyis túl sokat kell várni a megrendelt termékekre. Ez pedig akár azt is jelentheti, hogy sokan más cégeket választanak
– például a McDonald's éttermeit.
A más üzletekhez mérten túl hosszú sorok pontos oka nem világos, de a problémát már a Starbucks vezetése is észlelte. Schultz például úgy nyilatkozott, hogy a megoldást a fejlettebb kávégépek jelenthetik. Egyelőre azonban nem várható, hogy a problémát egyik napról a másikra meg tudná oldani a vállalat, és az új vezérigazgató valószínűleg meg fogja örökölni a túl hosszú sorokat. Ha pedig közben a fogyasztók átpártolnak más céghez, akkor nem biztos, hogy vissza fognak térni a Starbuckshoz.