A TikTok legfrissebb álláshirdetései arra utalnak, hogy a közösségi média cég az e-kereskedelem piacára is betörhet. Ha ez így lesz, akkor a vállalatnak az Amazonnal is szembe kell néznie – írja a Fox Business.
Az egyik álláshirdetés szerint a vállalat „globális logisztikai és raktározási hálózat" kiépítéséhez keres szakembereket.
Egy másik hirdetés pedig „teljesítési központok működésének megtervezéséért" lenne felelős. Az egyik bejegyzés meg is említi, hogy a vállalat egy e-kereskedelmi ökoszisztéma kiépítésén dolgozik.
A munkakörök Seattle-ben, épp az Amazon központjának székhelyén találhatók. A TikTok nem válaszolt a Fox Business megkeresésére.
A kínai tulajdonú, rövid videókra specializálódott platform 2021 szeptemberében lépte át a globálisan 1 milliárd havi aktív felhasználói számot. A vállalat jelenleg egy TikTok Shop nevű kereskedelmi központot üzemeltet, amely az Egyesült Királyságban és Délkelet-Ázsiában elérhető az eladók számára.
A TikTok emellett tavaly augusztusban a Shopify-jal partnerségben megkezdte az alkalmazáson belüli vásárlási funkció kísérleti alkalmazását az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban.
A Shopify akkor azt mondta, hogy a kísérleti projektet Kanadára is ki fogják terjeszteni.
A kiéleződő e-kereskedelmi versenyben pedig igen nagy tétek forognak kockán.
Csak az Egyesült Államokban az online kereskedelmi forgalom 257,3 milliárd dollárt tett ki az idei második negyedévben.
Ez éves alapon 6,8 százalékos növekedés volt, és az e-kereskedelmi értékesítések a teljes kiskereskedelmi forgalom 14,5 százalékát tették ki ebben az időszakban.