Tönkre mennek a randevúzásban a fiatalok ebben az országban
![romantic couple embracing at sunset Adult Affectionate Amusement Park Beach Bonding Boyfriend California Cheerful Copy Space Couple Cute Dating Embracing Ferris Wheel Flirting Girlfriend Happiness Heterosexual Couple Holding Journey Kissing Lens Flare Li](https://cdn.origo.hu/2023/12/Zt0h-zi4Cryfv_tWOv3T1c2vce1KqTeF5IEdBy7oD3I/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzVjMDdiOTM2OTA1YjQ0MjZiODgzOTRhMmU4Zjc2NzI4.webp)
Egy friss felmérés szerint az amerikai Y és Z generáció tagjai, vagyis 18 és 41 év közti nemzedékek, egyre kevésbé engedhetik meg maguknak a randevúzást. A LendingTree hitelpiaci elemzőcég szeptemberi kutatása szerint
az Y generáció (26 és 41 év közöttiek) 22 százaléka, míg a Z generáció (18 és 25 év közöttiek) 19 százaléka adósodott már el a randevúzásra költött összegek miatt
– írja a CNBC.
A felmérésben szereplők átlagosan 91 dollárt (kb. 40 ezer forint) költenek egy esti randevúra. A női válaszadók esetében ez 81, míg a férfi válaszadók esetében 104 dollár.
Matt Schulz, a LendingTree elemzője hangsúlyozta, a probléma az, hogy a randevúzás minden egyes eleme jelentősen megdrágult. A kutatók ide értették az új ruhákat, a virágokat, a fuvarmegosztást, a vacsora költségeit, a koncerteket vagy a kávé árát. Schulz elmondta, hogy ha ezeket külön-külön vizsgáljuk, akkor ezek az áremelkedések egyenként nem tűnnek drámainak. Összesítve azonban már igen súlyos anyagi megterhelést jelentenek a fiatalok számára.
Fontos azonban, hogy
a kutatásban szereplő válaszadók mintegy 85 százaléka nyilatkozta, hogy nem érezné megbántva magát, ha a partnere egy alacsony költségvetésű randevúra vinné.
Vagyis úgy tűnik, hogy továbbra sem az elköltött összegek határozzák meg egy randevú sikerét.