Egy friss felmérés szerint az amerikai Y és Z generáció tagjai, vagyis 18 és 41 év közti nemzedékek, egyre kevésbé engedhetik meg maguknak a randevúzást. A LendingTree hitelpiaci elemzőcég szeptemberi kutatása szerint
az Y generáció (26 és 41 év közöttiek) 22 százaléka, míg a Z generáció (18 és 25 év közöttiek) 19 százaléka adósodott már el a randevúzásra költött összegek miatt
– írja a CNBC.
A felmérésben szereplők átlagosan 91 dollárt (kb. 40 ezer forint) költenek egy esti randevúra. A női válaszadók esetében ez 81, míg a férfi válaszadók esetében 104 dollár.
Matt Schulz, a LendingTree elemzője hangsúlyozta, a probléma az, hogy a randevúzás minden egyes eleme jelentősen megdrágult. A kutatók ide értették az új ruhákat, a virágokat, a fuvarmegosztást, a vacsora költségeit, a koncerteket vagy a kávé árát. Schulz elmondta, hogy ha ezeket külön-külön vizsgáljuk, akkor ezek az áremelkedések egyenként nem tűnnek drámainak. Összesítve azonban már igen súlyos anyagi megterhelést jelentenek a fiatalok számára.
Fontos azonban, hogy
a kutatásban szereplő válaszadók mintegy 85 százaléka nyilatkozta, hogy nem érezné megbántva magát, ha a partnere egy alacsony költségvetésű randevúra vinné.
Vagyis úgy tűnik, hogy továbbra sem az elköltött összegek határozzák meg egy randevú sikerét.