A gazdagok úgy szórják a pénzt a különböző luxuscikkekre, mint az 1920-as években, aminek eredményeként már a pezsgőipar egyik vezető luxusmárkája is kezd kifogyni a készletekből – írja a The Guardian.
Az LVMH luxusóriáshoz tartozó Moët & Chandon vezetője, Philippe Schaus közölte, hogy a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldásával hirtelen látványosan megugrott a kereslet az olyan termékeik iránt, mint a Dom Pérignon pezsgő.
Noha a vállalat több mint 20 kilométer hosszú pincehálózattal rendelkezik Franciaország Champagne régiójában, Schaus szerint lassan kezdenek kifogyni a készletekből.
Az LVMH legutóbbi pénzügyi eredményei szerint a vállalat pezsgő-üzletága kimagaslóan erős növekedést tapasztalt Európában, az Egyesült Államokban és Japánban is, elsősorban a turizmus fellendülésének köszönhetően. Összességében a cég pezsgőeladásai, éves alapon, 32 százalékkal emelkedtek 2022 első kilenc hónapjában.
Miközben tehát világszerte sokmillió ember kényszerül spórolni a gazdasági visszaesések és a magas infláció miatt, úgy tűnik, a leggazdagabbakat egyelőre nem érintik a problémák. A luxuscikkek eladásai szárnyalnak, és Londonban a bankárok 2008 óta nem látott magas bónuszoknak örülhettek.
Közben a Credit Suisse számításai szerint jelenleg rekordszámú, 218.200 ember tartozik a szupergazdagok közé, azok közé, akiknek a vagyona meghaladja az 50 millió dollárt.
Nem az LVMH tehát az egyetlen, amely erős kereslettel találkozik a luxuscikkek piacán. Egy másik óriásvállalat, a Kering (a Gucci és a Balenciaga tulajdonosa) 14 százalékos bevétel-növekedést tapasztalt az elmúlt negyedévben. Az Hermès luxustáskák forgalma például 24 százalékkal nőtt, messze meghaladva az elemzői várakozásokat. A vállalat pénzügyi igazgatója, Eric de Halgouet elmondta, egyelőre nem látják a lassulás jeleit egyetlen piacukon sem.
Az iparági felmérések szerint az idei év egésze igen jelentős növekedést hozhat a luxusiparban.
A tavalyi évhez képest az értékesítések 21 százalékkal bővülhetnek.