A Duna-híd 3 darab azonos szerkezeti rendszerű, de különböző támaszközű, hálós elrendezésű, függesztőrudakkal tervezett acél ívhíd. A Magyar Építők cikke kiemeli, hogy megépülése esetén a két városrész kapcsolata szorosabbá, az átközlekedés gyorsabbá és egyszerűbbé válik, a jelenleg a dunai átkelésre használt komp használata megszűnhet.
A tervezett híd nem csak Mohács számára biztosítaná a dunai átkelés lehetőségét, hanem az ország úthálózati fejlesztésében is jelentős előrelépés, mivel kapcsolatot teremt az 51. számú főút és az M6-os autópálya között.
Továbbá a távlati célok között a déli, országos közúti gyorsforgalmi gyűrű bekapcsolódó elemeként is funkcionálhat, összekötve a sugár irányú gyorsforgalmi infrastruktúra elemeket, valamint a déli határ mentén elhelyezkedő városok (Pécs, Mohács, Baja, Szeged) ipari súlypontjait.
Galériánkban bemutatjuk az új Duna-híd látványterveit:
A létrejövő úthálózati elem a déli, délkeleti szomszédos országokból érkező teherforgalmak számára is átkelést biztosít a folyón, így azoknak nem szükséges a megközelítőleg 30 kilométerrel északra elhelyezkedő, belterületen található bajai hídon áthajtani.
A nyomvonalat a távlati 2x2 sávos kialakítás figyelembevételével tervezték meg. Az új nyomvonal az 57. számú főút része lesz, szelvényezése az 51. számú főúttól indul. A tervezéssel érintett szakasz az 51. számú főúttól az M6-os autópályáig húzódik és a 20+182 kilométerszelvényében keresztezi a Duna folyamot, annak 1448+238 kilométerszelvényében.
A tervezett út érinti Csátalja, Sárhát, Mohács Újmohács városrészét, valamint Mohács, Lánycsók és Bácsfapuszta területeit.
A tervezett Duna-hídon helyet kapott egy egyoldali, kétirányú kerékpárút a híd déli oldalán. A kerékpárút a helyi hivatásforgalmi kerékpározás, illetve a térség EuroVelo kerékpáros hálózat részévé válik.
A terveket a Speciálterv Építőmérnöki Kft. készítette el a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából.