Kiderült, hogy mikor fogyott itthon több sör: a mostani focivébé vagy az Európa-bajnokság alatt?

Focimeccs nézése otthon családdal, barátokkal, illusztráció
Happy friends or football fans watching soccer on tv and celebrating victory at home.Friendship, sports and entertainment concept.
Vágólapra másolva!
A magyarok kétharmada társaságban nézi a katari labdarúgó-világbajnokságot, de sokan egyedül is leülnek egy vb-meccs kedvéért, mutat rá a NielsenIQ fogyasztói kutatása. A szurkolók általában sört (olykor forralt bort) és sós snackeket fogyasztanak. Látszik azonban a tél hatása: két hétnyi vébé alatt több mint 8 millió palack sör fogyott a kiskereskedelmi egységekben, ami a 2021-es labdarúgó Európa-bajnokság szintén kétheti kiskeres sörfogyasztásának mindössze fele.
Vágólapra másolva!

A 2022. évi labdarúgó-világbajnokság követése hazánkban egy szűkebb rétegre jellemző – derül ki a NielsenIQ friss, reprezentatív fogyasztói kutatásából.

A megkérdezettek valamivel több mint egynegyede (26 százalék) kíséri figyelemmel a katari mérkőzéseket,

többségében férfiak és a magasabb jövedelemmel rendelkező háztartások.

Az emberek többsége boltban vásárol be a meccsnézéshez Forrás: NielsenIQ

A szurkolók közel fele (46 százaléka) szerint télen nehezebb összeegyeztetni a meccsnézést az egyéb szezonális eseményekkel (pl.: karácsonyi vásárok, ünnepi készülődés). Ebből is adódhat, hogy 10-ből 3 vb-néző kevesebb mérkőzést követ figyelemmel most, mint a korábbi futball-világkupán.

A szupermarketek és a diszkontok a preferált üzletek Forrás: NielsenIQ

– mondta Vágyi Erik, a NielsenIQ ügyvezető igazgatója.

Akár egyedül, akár társaságban:

inkább otthon nézik a megmérettetést.

A drukkerek csupán kevesebb, mint egyötöde, leginkább a fővárosiak választanak külső helyszíneket meccsnézésre. Jelentős ugyan az otthon készített ételek/italok szerepe, ám a nézők elsősorban boltból vásárolt termékeket fogyasztanak (minden második vébénéző), azokat pedig jellemzően – tízből négy fogyasztó – diszkontáruházakban szerzik be.

A szurkolók többsége sósat nassol meccsnézés közben Forrás: NielsenIQ

A világkupák egyértelmű sztárterméke a sör, ám a NielsenIQ nemzetközi kiskereskedelmi láncok szkennelt adatait felölelő kutatásából világosan látszik:

számít, mely évszakban rendezik az eseménysorozatot.

Az idei világbajnokság két hete alatt, november 21. és december 4. között hazánkban több mint 8 millió üveg sör (ebből 650 ezer alkoholmentes) fogyott a kiskerben, amire összesen 2 és fél milliárd forintot költöttek a fogyasztók. A 2021 nyarán – tehát a sörfogyasztás szezonjában – rendezett labdarúgó Európa-bajnokság hasonló két hete alatt (2021. június 14-27. között) ennek kétszeresét, 16 millió üveg sört emeltek le a boltok polcairól a magyarok.

Töretlen a sör, mint meccsnéző ital sikere Forrás: NielsenIQ

Népszerűek még a szénsavas üdítők (ebből 5 millió üveg fogyott csaknem 2 milliárdért) és a sós snackek. Hogy utóbbit is számszerűsítsük: másfél millió csomag chipset (650 milliárd forint értékben), és 900 ezer tasak sós magot (600 millió Ft-ért) ropogtattak el a magyarok. A nassolnivalók jóval kevésbé tekinthetők szezonális termékeknek, mit a sör, és ez az adatokból is visszaköszön: a vb vizsgált két hetében chipsből 2 százalékkal, sós magvakból pedig 13 százalékkal nőtt a fogyasztás az Eb hasonló időszakához (június 15-27.) képest.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

„Az ugyanakkor a NielsenIQ fogyasztói kutatása alapján bizonyos, hogy a vébénézők télen is leginkább a sört érzik jó meccsnézős italnak." – fogalmazott Groszmann Diána, a cég régiós Consumer Insights vezetője. A szurkolók 68 százaléka választja az alkoholos, 10 százaléka a -mentes verziót), ételekből pedig jellemzően a sós snackekre (55 százalék) és magvakra (43 százalék) gondolnak, ha a labdarúgó-világkupáról van szó.

Mindezekre (ételekre-italokra) pedig a drukkerek átlagosan 2.600 forintot hajlandók költeni egy meccsnézés során.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!