Mindennél hatalmasabb erő pusztíthatja el a félelmetes kísértethajót
![shipwreck, hajóroncs, salvage](https://cdn.origo.hu/2023/12/CJA-0X3UHqwzt1caN0R4PWb3ifx9pAqmSvca6UnheQg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzA0M2Q1ZTNlOTVlMTRkNDE4MTliNzBkMWYxYzkzZDJj.webp)
Nem fogják eltávolítani a zátonyra futott Tresta Star bunkerhajót Réunion szigetének partjairól. Az Indiai-óceánon található, Franciaországhoz tartozó sziget vezetése ugyanis a vizsgálatok után arra jutott, hogy
a legjobb megoldás egyszerűen a természetre bízni a hajó elpusztítását
– írja a gCaptain.
A vizsgálatok arra jutottak, hogy a roncs eltávolítása túl drága és túl veszélyes lenne, így a hatóságok elmondása szerint a legkevésbé rossz megoldást választották. A roncs a Point du Tremble nevű térségben ragadt, ahol
a Tresta Star még február elején futott zátonyra, amikor egy trópusi ciklon elől menekült.
A Tresta Star egy úgynevezett bunkerhajó, vagyis más hajók üzemanyag ellátását biztosítja.
Jérôme Filippini, Réunion szigetének prefektusa egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy minden lehetőséget megvizsgáltak a mauritiusi hajó elszállítása vagy bontása kapcsán. Bevonták a holland Kommer Tanis mentési tanácsadócéget is, és a szakértők arra jutottak, hogy a legjobb (pontosabban a legkevésbé rossz) megoldás az, ha egyszerűen a természetre bízzák a járművet.
Három lehetőséget vizsgáltak meg: a roncs eltávolítását tengeren, levegőben vagy szárazföldön. Az állandó erős hullámzás miatt az elsőt elvetették, de a harmadik lehetőség sem reális.
A roncshoz ugyanis utakat kellene építeni a speciális gépek számára, ez pedig két teljes évet venne igénybe.
A Kommer Tanis szerint a hajó egy része jövő februárra vagy márciusra, a közelgő ciklonszezonra, teljesen leépül a természeti hatások miatt.
Cikkünk kiemelt képe illusztráció.