A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Prognózis készült arról, mikor lehetnek újra nyereségesek a légitársaságok

American Airlines, repülőgép
American Airlines Boeing 737-800 aircraft as seen on final approach landing at JFK John F. Kennedy International Airport in New York, USA on 14 November 2019. The airplane has the registration N979AN and 2x CFMI jet engines. The US carrier is the largest airline in the world by fleet size. AA AAL is a member of Oneworld aviation alliance. (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A globális légi közlekedési ágazat jövőre maga mögött hagyhatja a koronavírus-járvány negatív hatásait, és újra nyereséges időszakot zárhat. Ezzel véget érhet a három éve tartó veszteséges időszak.
Vágólapra másolva!

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a globális légitársaságoknak idén már jelentősen sikerült csökkenteniük a veszteségeiket,

és 2023-ban újra nyereséges évet zárhatnak majd.

Az IATA arra számít, hogy a vállalatok veszteségei idén 6,9 milliárd dollárt tesznek ki, ami sokkal kedvezőbb lenne a 2020-ban és 2021-ben elszenvedett veszteségekhez képest.

A globális légi közlekedési szektor éves üzleti eredményei Forrás: Statista

Miként a Statista ábráján is látszik, a járvány előtti évben (2019-ben) az iparág még 26,4 milliárd dolláros nyereséget realizált. Ahogy azonban 2020-ban hirtelen megjelentek a járvány miatti korlátozások, óriási, közel 138 milliárd dolláros veszteség keletkezett. 2021-ben a veszteség 42 milliárd dollárra csökkent, és jövőre már újra szerény, 4,7 milliárd dolláros profitot láthatnak a szektor szereplői.

Az IATA hangsúlyozta azonban, hogy a jövő évre várt nyereséget számos kockázat fenyegeti.

Noha a járvány miatti korlátozásokat a világ legtöbb részén feloldották, a magas üzemanyagárak, az infláció, valamint a gyenge világgazdasági kilátások újra nyomást helyezhetnek a légi közlekedésre.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!