Az új kupakok kialakításának köszönhetően a fogyasztók a megszokott módon – de rögzített kupakkal – használhatják a palackokat. A csomagolás egyben marad, így jelentősen csökkenhet az elveszített vagy eldobált, és ezáltal esetenként a természetbe kerülő kupakok mennyisége. Az új csomagolás használata ráadásul kényelmesebb és higiénikusabb is, hiszen a kupakot ivás közben nem kell kézben tartani, illetve elkerülhető, hogy a kupak leejtve beszennyeződjön.
Noha a palackok és a kupakok kialakítása alapvetően változatlan maradt, ezeket immár egy műanyagszálból és egy gyűrűből álló kiegészítő köti össze.
A fogyasztóknak mindössze annyi a dolguk, hogy a kupakot a megszokott módon eltekerik, majd hátrahajtják addig, amíg egy kis kattanást érzékelnek. Ezt követően, a kupak visszazárása után az üres palackot a rögzített kupakkal együtt a legközelebbi szelektív hulladékgyűjtőbe helyezhetik.
Videó az új kupakról:
A rögzített kupak prototípusait egy célzott kutatás-fejlesztési projekt eredményeként, a The Coca-Cola Company palackozó partnerével, a Coca-Cola HBC Csoporttal szoros együttműködésben fejlesztették ki. Azon túl, hogy az új kupakok a legmagasabb szintű technológiai és biztonsági előírásoknak is megfelelnek, az innováció célja, hogy azok higiéniai, környezetvédelmi és kényelmi előnyökkel is rendelkezzenek. A rögzített kupak bevezetését Európa-szerte átfogó fogyasztói kutatás és tesztek előzték meg.
Az új kupakok bevezetése egy újabb lépés, amelynek segítségével a vállalat támogatja a csomagolási hulladék csökkentését, a körforgásos gazdaság elérését.
A műanyag kupakok és palackok együttes begyűjtését és újrahasznosítását célzó szabályozás továbbá összhangban van a vállalat csomagolásokra vonatkozó fenntarthatósági vállalásával, amelynek értelmében 2030-ra az italpalackok 100 százalékának megfelelő mennyiségű hulladék visszagyűjtéséhez fog hozzájárulni.
Az új, rögzített kupakokkal ellátott Coca-Cola, Sprite, Fanta és Kinley üdítőitalok 2023 elejétől kerülnek az üzletek polcaira, ezt követően pedig, szintén az év első felében a vállalat tea és juice termékei (Fuzetea és Cappy), majd a további termékek esetében is megtörténik az átállás - áll a vállalat közleményében.