Az amerikai parti őrség szóvivője elmondta, hogy az Ever Forward vasárnap este 9 óra körül futott zátonyra, miután eltévedt a Craigshill-csatornában, a 16-os és 14-es bóják között, a Gibson-szigetnél, amikor a baltimore-i kikötőből a virginiai Norfolkba próbált eljutni, és a parti őrség azóta is a kimentésén fáradozik.
Még vizsgálják, hogy mi okozhatta a balesetet,
ami szerencsére nem vezetett sérülésekhez, és nem okozott kárt a hajónak.
Az Origo folyamatosan nyomon követte és beszámolt a 2021. március 23-án a Szuezi-csatornán elakadt Ever Given katasztrófájáról, amely végül nyár közepén érkezett meg az eredeti célállomására.
Minden valószínűség szerint nagy húzóerőre, kedvező árapályi körülményekre (a hónap későbbi részében), esetleg kotrásra vagy üzemanyag (vagy rakomány) eltávolítására is szükség lesz ahhoz, hogy a hajót újra vízre lehessen tenni.
Az Ever Forward:
Az amerikai parti őrség vezetője utasítást adott ki, amely előírja a hajó legénységének, hogy négyóránként mérjék meg az Ever Forward összes tartályát, hogy ellenőrizzék az esetleges szennyezés lehetőségét, és jelentsenek minden észrevehető változást a hajó stabilitásában, a merülési értékeiben. Eddig még nem érkezett ilyen jelentés.
A 400 méteres Ever Givenhez hasonlóan a 334 méteres Ever Forward is a tajvani székhelyű Evergreen Marine Corp. tulajdonában van.
Videón mutatjuk, hogyan okoznak a megahajók megaproblémákat:
Ez ugyanakkor aligha azonos a Szuezi-csatorna incidensével.
Ebben az esetben az Ever Forward nem akadályozza a Baltimore-ból ki- és belépő hajóforgalmat.
Más hajóknak is bőven van hely a manőverezésre. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az Ever Forward újbóli vízre bocsátása könnyű lesz. A biztonság kedvéért a térségben közlekedő többi hajónak utasításba adták, hogy lassítsanak és egyirányú forgalmi rendben közlekedjenek.
A hajónak legalább 13 méter mély vízre van szüksége a mozgáshoz, viszont ahol elakadt, ott csak 7 méteres volt a víz mélysége.