Különleges és sokkoló kutatást tett közzé nemrég a Circuit Route Planner nevű vállalat, amely egyébként mobil navigációs alkalmazást fejleszt futároknak. A cég 564 amerikai futár megkérdezésével próbálta kideríteni, mit viselnek el a legnehezebben a futárok a vásárlóktól, illetve hogyan állnak ezekért bosszút.
A kutatásban megkérdezett futárok 80 százaléka vallotta be: előfordult már, hogy beleevett a kiszállított ételbe, míg 17 százalék egyenesen ellopta az ételt.
Emellett 23 százalékuk körében fordult már elő, hogy szándékosan megrongálta a csomagot.
A vizsgálat arra is kereste a választ, hogy milyen okok állnak a különös bosszúállások mögött. Vagyis arra is rákérdezett, a futárokat mi zavarja a legjobban a vásárlókban.
A legrosszabb vásárlói tulajdonság egyértelműen az, ha valaki kevés borravalót ad – ezt a futárok 73 százaléka nyilatkozta.
A második helyre viszont már egy különös tényező került. 53 százalék mondta ugyanis, hogy kifejezetten zavarja, ha megugatja a vásárló kutyája. De a bronzérmes jelenség sem kevésbé különös. A futárok 35 százalékát kimondottan zavarja, ha udvariatlanok vele a vásárló szomszédai.
Érdekesség viszont, hogy bár sokan azt gondolhatnák, a barátságos vásárló automatikusan szimpátiát vált ki a futárból, ennek is van egy határa.
Olyannyira, hogy míg a válaszadók 30 százaléka jelölte meg problémaként a barátságtalan vevőt, addig 34 százalékukat az zavarja, ha a vásárló túlságosan barátságos.
A futárok számára legidegesítőbb jelenségek listáján szerepel még a nem létező vagy téves cím, illetve a túlzott vásárlói elvárások is. Mindazonáltal a legkülönösebb talán az, hogy 19 százalék azt találta a legzavaróbbnak, amikor a vevők valamilyen közösségi médiában felkapott trendet próbálnak utánozni a futárral.
Emellett a kutatás arra is rákérdezett, hogy a futárok milyen gyakran találkoznak kifejezetten idegesítő vevővel. A többség (56 százalék) havonta, de 20 százalék hetente, 16 százalék pedig egyenesen naponta. Mindössze 5 százalék mondta azt, hogy évente, és csupán 3 százalék azt, hogy soha.
Végül a felmérésből az is kiderült, hogy
a futárok 78 százaléka a kiszállított termékek miatt is ítélte már meg negatívan a vásárlót.
Arra is rákérdeztek, hogy melyek voltak a legfurcsább rendelések, és egészen különleges válaszok születtek.
Volt olyan, aki 20 adag sültkrumplit rendelt, de előfordult, hogy a vásárló mindössze egyetlen darab fánkra vagy egyetlen üveg vízre adott el rendelést. Az extrém válaszok csúcsán viszont az a vevő áll, aki egy 3,5 méteres karácsonyfát rendelt – márciusban.