Igen különös megállapításra jutott a világszerte mintegy 260 ezer embert foglalkoztató Wipro informatikai cég belső kutatása. A cég ugyanis azt tapasztalta, hogy a dolgozóinak 10 százaléka havonta egyszer sem nézi meg az e-mailjeit.
A felmérések szerint elsősorban a Z generáció (az 1995 és 2010 született nemzedék) tagjai kerülik az elektronikus levelezést.
A legfiatalabb dolgozók szerint ugyanis az e-mail egyszerűen nem elég hatékony – írja a New York Post.
A Wipro vezetője, Thierry Delaporte elmondta, a hatékonyság növelése érdekében az Instagramot és a LinkedInt használja a munkatársakkal való kommunikációra. Delaporte hozzátette, a 25 éves kollégákat már nem érdekli az e-mail. Sokkal inkább kommunikálnak Snapchaten vagy más hasonló platformokon.
Ezzel párhuzamosan a Creative Strategies technológiai kutatócég 2020-ban végzett felmérése rámutatott, hogy
a 30 évnél fiatalabbak körében a Google Docs, a Zoom, valamint az iMessage a leggyakrabban használt kommunikációs eszközök
– messze megelőzve az e-mailt.
Hasonló eredményre jutott a ReWorked 2022-es kutatása. Az ebben megkérdezett 1000 informatikai döntéshozó több mint fele „valós idejű üzleti csevegő alkalmazásokat" (mint a Slack és a Microsoft Teams) részesít előnyben az e-maillel szemben.
Mindazonáltal korai lenne még temetni az e-mailt. A Statista szerint ugyanis
az e-mail továbbra is globálisan elterjedt, és még mindig képes növekedést produkálni.
A becslések szerint tavaly összesen 333,2 milliárd e-mailt küldtek el, és ez a szám 2025-re 376,4 milliárd darabra emelkedhet.