Más luxuscégekhez hasonlóan az LVMH is erősen profitált abból, hogy a kínai gazdaság gyors ütemben kezdett újraindulni a koronavírus-járvány után.
A részvényárfolyam emelkedésének köszönhetően pedig a luxusóriás piaci értéke kedden először érte el a 400 milliárd eurós szintet
– írja a Reuters.
Noha a Louis Vuitton és más neves márkák mögött álló LVMH ezzel Európa legértékesebb cége, egyes elemzők szerint a további részvénypiaci növekedés nehezebbé válhat. A következő mérföldkő az 500 milliárd eurós értékeltség lenne – mondta Angelo Meda, a milánói Banor SIM részvénypiaci portfóliómenedzsere.
A kínai újranyitás ugyanis komoly lendületet adott a kínai fogyasztókra erősen építő luxuscégeknek, azonban ezt követően már sokkal nehezebb lesz új lendületet venni – tette hozzá a szakértő.
A hónap elején egyébként Bernard Arnault, az LVMH elnök-vezérigazgatója átrendezte a csoport felső vezetését.
Egyebek mellett megerősítette a cég családi irányítását, ahogy lányát, Delphine-t nevezte ki a Christian Dior élére. Emellett a Louis Vuitton márka is új vezetőt kapott.