A tavalyi évben ismét a Toyota lett a világ vezető autógyártója. A japán óriás, amely olyan márkákat tulajdonol, mint például a Lexus, 10,5 millió darab járművet értékesített.
Ezzel a Toyota megvédte a címét, és maga mögé szorította a Volkswagent, amely csupán 8,3 millió darab autót adott el
– írja a 24/7 Wall St.
A Toyota sikere jelentős részben az amerikai eladásoknak tudható be. Míg 60 évvel ezelőtt az amerikai piacot olyan márkák uralták, mint a Chrysler, a Ford vagy a General Motors, mára a Toyota képes maga mögé szorítani a jól ismert amerikai neveket.
Az iparági elemzők azonban hangsúlyozzák, hogy a Toyota válaszút elé érkezhetett. A vállalat vezetése ugyanis lassan halad az elektromos járművek fejlesztésével,
arra a meggyőződésre építve, hogy a hibridek a jövőben jobban fognak teljesíteni.
Ez azonban kockázatos stratégia lehet, ha a fogyasztói preferenciák a tisztán elektromos járművek felé tolódnak. Ha azonban végül valóban a hibridek kerülnek előnybe, akkor a Toyotának jelentős előnye lehet sok versenytársával szemben.