A kiigazított adózás előtti eredmény 5,6 milliárd eurót tett ki, ez 16 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. Az Airbus adózott eredménye a tavalyi évivel szinte megegyező mértékű, 4,2 milliárd euró volt.
A kereskedelmi repülőgépekkel foglalkozó üzletág 41,4 milliárd eurós bevétel mellett 4,8 milliárd euró adózás előtti eredményt könyvelt el, mindkét érték 15 százalékkal haladja meg a 2021-es szintet.
A helikopterek gyártásából és értékesítéséből a 2021-es szinthez képest 8 százalékkal több, 7 milliárd euró bevétel származott, az adózás előtti eredmény 19 százalékkal 639 millió euróra nőtt. Az Airbus várakozásai szerint ebben az évben 720 kereskedelmi repülőgépet adhat át, az adózás előtti, kiigazított eredmény pedig 6 milliárd euróra bővülhet.
Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója az eredményekkel kapcsolatban azt mondta:
Az iparágban folytatódott a járvány miatt kialakult helyzetből való kilábalás, több légi járat közlekedik, a légitársaságok pedig visszatértek a hosszútávú flottafejlesztéshez."
Hozzátette: "Az Airbus annak ellenére erős pénzügyi évet zárt, hogy az üzemelési környezet miatt nem tudta a korábban tervezett ütemben a beszállítói hálózatát visszaépíteni. A vállalat ehhez igazította tevékenységét, amelynek eredménye, hogy a tervezettnél kevesebb repülőgépet tudott átadni az ügyfeleknek". A vezérigazgató megjegyezte, hogy az erős pénzügyi eredménynek és a jövő vetett bizalomnak köszönhetően magasabb arányú osztalék kifizetését javasolják.