A tengerészek nevében a Nemzetközi közlekedési és Szállítási Dolgozók Szövetsége (ITF) jár el a bíróságon.
Az ITF-től származó információk szerint
a tengerészeket hónapok óta magukra hagyták az Onda nevű teherhajón,
a dakari kikötő egyik horgonyzóhelyén, és még a bérüket sem kapták meg, megsértve ezzel a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) 2006-os tengerészeti munkaügyi egyezményét.
A hajó el sem tudja hagyni a helyszínt, mert nincs motorja, és még az alapvető figyelmeztető lámpákat sem tudja működtetni.
Az ITF azzal is vádolja a kikötői hatóságokat, hogy több mint egy éve figyelmen kívül hagyják a segítségkéréseket.
"Az Ondát a szóbeszéd szerint már szellemhajónak nevezik, amit annak tulajdonosai és a hatóságok a sorsára hagytak, annak legénységével együtt. Egyik fél sem érez már semmilyen felelősséget a hajón hagyott személyzettel kapcsolatban" - nyilatkozta Steve Trowsdale, az ITF felügyelői koordinátora.
Az ITF tudomása szerint a hajó lefoglalása addig tart, amíg a tengerészek meg nem kapják a nekik járó 84.000 dollárnyi munkabért. A szervezet követeli, hogy a hajó tulajdonosai fizessék ki a legénységet, az ITF által eddig az esetre fordított összes költségét is, valamint a sorsukra hagyottak hazajutási költségét is fedezzék.
"Ha nem kapjuk meg ezeket az összegeket a hajó tulajdonosaitól, akkor ismét bírósághoz fordulunk, és ekkor már az Onda elárverezését fogjuk kérvényezni. Az így remélt pénzt pedig a tartozásokra fordítjuk majd" - jelezte Trowsdale.