Tekintve, hogy az olasz kávévilág hagyományosan a független és gyakran családi tulajdonú vállalkozásokon alapul, az amerikai Starbucks kávézólánc komoly akadályokba ütközött az országban. Amikor a cég 2018-ban bejelentette, hogy belép az olasz piacra, többen még bojkottra is felszólítottak.
Az amerikai óriásláncoknak pedig általában is nehéz dolguk van Olaszországban. Nemrég, miként arról az Origo is beszámolt, a Domino's Pizza jelentette be, hogy inkább ki is vonul az olasz piacról.
A Starbucks azonban most egy váratlan újítással igyekszik megnyerni magának az olasz kávérajongókat:
előálltak az olívaolajjal ízesített kávéval.
Howard Schultz, a Starbucks vezérigazgatója elmondta,
az olívaolaj „váratlan, bársonyos, vajas íze" kiválóan feljavította a kávét
– írja a BBC. Schultz szerint elsőre sokan megdöbbenhetnek a koncepción, azonban úgy látja, az eredmény magáért beszél. Hozzátette, 40 éve nem volt olyan izgatott és lelkes, mint amikor megkóstolta az olívaolajas kávét.
A vállalat egyelőre csak az olasz piacon hozza forgalomba az olívaolajos kávékat,
azonban idén tavasszal már az Egyesült Államok dél-kaliforniai üzleteibe is elviszik a forró és hideg italok különleges választékát. A tervek szerint aztán a Közel-Kelet és Japán következik, még ebben az évben.