Ekkora meglepetést már régen okozott a kínai gazdaság

kínai gazdasági fejlődés, építkezések, Peking
(171221) -- BEIJING, Dec. 21, 2017 (Xinhua) -- Photo taken on Dec. 14, 2017 shows the Cadre International Transit-Oriented Development (TOD) Centre in the east Guangzhou area, south China's Guangdong Province. The project will serve as connections for interchanging passengers in the transportation hub, which integrates high-speed railways, subways and urban rails. From Guangdong to Hong Kong and Macao, can people work in one city and sleep in another? With the help of infrastructure connectivity, it becomes achievable to establish a "one-hour circle" within the Greater Bay Area in the near future. The Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area, as a city cluster involving overall population of 66 million in south China, encompasses Hong Kong, Macao and nine cities in Guangdong Province. Many major infrastructure projects will help turn the bay area into a more dynamic economic zone that is suitable for living, doing business and travelling. The Guangzhou-Shenzhen-Hong Kong Express Rail Link will connect Hong Kong to the renowned high-speed rail network of China via a 26-km tunnel. After the project is completed next year, the travel time from Hong Kong to Guangzhou, capital city of the bordering Guangdong Province, will be shortened from two hours to only 48 minutes. The Hong Kong-Zhuhai-Macao bridge, the world's longest manmade sea crossing, consists of a 22.9-km bridge and 6.7-km underground tunnel that spans the width of the Pearl River Delta. The Y-shaped bridge will cut travel time between Hong Kong and Zhuhai from three hours to just 30 minutes. With expanding capacities of roads, railways and ports, the Greater Bay Area will see a highly convenient and efficient transportation network. (Xinhua/Lu Hanxin) (ry)
Vágólapra másolva!
Az elemzők által várt lassulás helyett gyorsult a kínai gazdaság teljesítménynövekedése márciusban, amikor a feldolgozóipari szektor bővülése mérséklődött, a szolgáltató ágazaté viszont felpörgött a logisztikai információs központ, a CLIC által pénteken ismertetett felmérés szerint.
Vágólapra másolva!

A CLIC feldolgozóipari beszerzésimenedzser-indexe (BMI) a várt 51,5 pont helyett 51,9 pont lett márciusban, elmaradt a februári 52,6 ponttól, ami 2012 áprilisa óta legmagasabb volt.

A BMI 50 pont feletti értéke a vizsgált gazdasági tevékenység teljesítményének növekedését, 50 pont alatti értéke pedig a csökkenését jelzi.

A kínai feldolgozóipari BMI tavaly szeptember óta januárban ért el első alkalommal 50 pont feletti értéket, elsősorban a járványvédelmi korlátozások enyhítésének hatására.

Illusztráció Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Lu Hanxin

A szolgáltatóipari BMI a becsült 54,3 pontnál magasabb, 58,2 pont lett a februári 56,3 pont után. Ez a mutató négy hónap után szintén januárban lépte át először az 50 pontot.
A feldolgozóipari és szolgáltatóipari adatok összevonásával képzett kompozit BMI 57 pontra emelkedett márciusban a februári 56,4 pontról. A szakértői várakozások átlagában 55,1 pont szerepelt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!