Háromszorosára emeli a kormány ezt a juttatást
![autópálya Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt](https://cdn.origo.hu/2023/12/puTFXSnOW4pv0YXH-OmTQHIdLnoPqI72teWiSMydYa0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzYwN2Q5NjE1MzM4NjQ1MTM5MWZkODYwM2QxOGVhNWNl.webp)
A háború és az elhibázott szankciók azonban jelentős károkat okoztak a hazai fuvarozóknak. Az energiaválság miatt megdrágultak az üzemanyagok, a szankciós infláció versenyhátrányt eredményezett 2015 óta változatlan napidíjakon keresztül, amit a járművezetők jellemzően élelmiszervásárlásra fordítanak - közölték. Miközben a Covid-válság előtt az európai uniós rangsorban a 8. helyezést érte el Magyarország a nemzetközi fuvarozási teljesítményt vizsgálva, jelenleg már csak a 12. helyen állunk - olvasható a tárca közleményében.
A belföldön és külföldön is megfigyelhető további piacvesztés, a bérverseny, valamint a 10 ezer főre tehető sofőrhiány kezelése érdekében a kormány áttekintette a helyzetet. A kormány a versenyjavítást célzó lépések közül elsőként az adómentesen nyújtható napidíjat korrigálta, a megváltozott piaci helyzethez igazítva.
A kormány a Gazdaságfejlesztési Minisztérium javaslatát elfogadva az adómentesen adható napidíj belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra emeli.
A magyar cégekre vonatkozó napidíjak ennek köszönhetően régiós összevetésben a legmagasabbak közé fognak tartozni - emelték ki.
Az intézkedéstől a kormány azt várja, hogy javul az ágazat versenyképessége, ezáltal is segítve a szektor nemzeti össztermékhez való hozzájárulását, a vállalkozások foglalkoztatási potenciáljának szélesítését - írta a GFM.