A Villanyautósok.hu cikke szerint a különböző gyártók nátriumion és LFP akkumulátorai 140-180 Wh/kg körül járnak, az autókba szerelt legfejlettebb NMC/NCA cellák pedig akár a 260 Wh/kg-ot is elérhetik, azaz
a most bejelentett új akkucella a mai legjobb autós aksiknak nagyjából a dupláját tudja az egyik legfontosabb paraméterben.
A sűrített akkumulátorként bemutatott újítás a gyártó szerint alkalmas arra is, hogy akár repülőkben használják fel.
Az akkumulátorgyártó egyelőre igen keveset osztott meg a technológiáról, azt mondják, hogy mikron méretű adaptív hálót használnak, és nagy kapacitású katódot, illetve egy újfajta anódot alkottak az akkumulátorhoz. A Quartz-nak a Volta Energy Technologies lítium akkumulátoros szakértője nyilatkozott, aki szerint nagy kérdés lesz az új fejlesztés költsége, valamint az, hogy ha kritikusnak számító anyagokat használj, akkor azokra hogyan építk ki az ellátási láncot, és mekkora lesz a cellák élettartama. A CATL egyelőre annyit árult el, hogy megoldásuk félig szilárdtest techológiára épül, amivel a szilárdtest-akkumulátorok számos gyengeségét ki tudják küszöbölni, és a gyártásuk is egyszerűbb lesz.
A CATL-nál egyébként jelenleg is dolgoznak egy polgári repülőgép gyártóval a gyakorlati megvalósításon, ami azt is jelenti, hogy a repülésben elvárt biztonsági és minőségi követelményeknek is meg fog felelni az akkumulátor.
Bár az új cella bizonyosan drága lesz, de a repülőgépek sok tíz vagy százmillió dolláros árában "elférnek" az ilyen extraköltségek.
Arról már nem is beszélve, hogy egy jól kihasznált repülőjártnál az alacsonyabb üzemeltetési és karbantartási költségek gyorsan visszahozhatják a különbözetet.
A bonyolult, 25-45 millió dolláros árú sugárhajtóművekhez képest a villanymotor felépítése jóval egyszerűbb, így feltehetőleg nem csak olcsóbb lehet, de a karbantartása is költségkímélőbb.
Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy az elektromos légiközlekedés potenciálisan jóval csendesebb is lehet, mint a sugárhajtású.