A kaliforniai központú cég az amerikai csődbíróságon nyújtotta be kérelmét, miszerint tulajdonának egy részét a piacra bocsátaná.
A cégnél múlt héten 85 százalékos leépítést jelentettek be, melynek következtében a vállalat 750 dolgozójából mindössze 112-t tartanak meg.
Az Origo többször is beszámolt róla korábban, miszerint már nem egy sikertelen rakétafellövési kísérlete volt Richard Branson brit milliárdos cégének.
Bízunk benne, hogy a csődvédelmi eljárás a lehető legjobb utat jelöli ki számunkra, hogy egy hatékony és értékmaximalizáló üzletet bonyolíthassunk le - mondta Dan Hart, a Virgin Orbit vezérigazgatója.
A cég beadványában a 2022. szeptember 30-i állapot szerint 243 millió dolláros eszközértékről és 153,5 millió dollár adósságról számolt be.
Branson vállalata nem a hagyományos módszerrel, vagyis szárazföldi űrközpontokból, hanem egy e célra átalakított egykori utasszállító repülőgép szárnya alól indítja a műholdakat szállító rakétáit.
A január elejei a cég hatodik kilövése volt, egyben az első, amelyet Nagy-Britanniából indítottak. A rakéta nem érte el a Föld körüli pályát, és a brit és amerikai hírszerzési műholdakból álló hasznos teher az óceánban végezte.
Mindamellett, hogy év elején nem sikerült pályára állítani a LauncherOne nevű műholdrakétát, melyet a Cosmic Girl nevű 21 éves Boeing 747-400-as repülőgép szállított, a Virgin Orbit innovatívnak szánt megoldása a piaci versenyben is alulmaradni látszik: a nagyobb rakéták iránti növekvő kereset és a SpaceX által kínált űrutazások elemzők és iparági vezetők szerint meglehetősen megnehezítették a Virgin Orbit dolgát.
A vállalat piaci értéke két évvel ezelőtt még 3 milliárd dollár volt, a hétfői tőzsdei záráskor viszont a cég már csak mintegy 65 millió dollárt ért.
Branson űrtevékenységének legnagyobb érdeklődést kiváltó része egyébiránt éveken át az a fejlesztés alatt álló "turistajárat" volt, amellyel fizetős utasokat akart a földi légkör fölé repíteni.