Az Audinál 2021 nyarán kezdődtek az előkészítő munkálatok. A karosszériagyárban, a lakkozóban és a szereldében azóta folyamatos a felkészülés a Terramar gyártására.
Az MTI érdeklődésére a vállalatnál elmondták, hogy áprilisban a Terramar modell gyártási integrációja miatt a gyártósoron két hét termelési szünetet tartottak. Nagyrészt akkor telepítették a berendezéseket.
Néhány kisebb volumenű munka még hátra van, a próbagyártás hamarosan elkezdődik.
Tavaly 220 millió euró értékben hajtottak végre beruházásokat, amelyből a Cupra előkészületeire is jelentős összegeket fordítottak
- mondták.
A közlemény idézi Les Zoltánt, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagját, aki szerint az új modellt a meglévő gyártási infrastruktúrába integrálják.
A munkavállalókat 2022 szeptembere óta workshopokon és tréningeken készítik fel, ugyanakkor a kísérleti autók összeszereléséből is tapasztalatot gyűjthettek.
A Terramar modell termékadottságainak megismeréséhez több mint kétszáz munkavállaló számára biztosítanak további képzéseket, egyebek mellett az új robotok működésének elsajátításához.
Példaként említik, hogy a lakkozóüzemben egy új robotcella végzi majd a modell acélból készült motorháztető tömítését.
A közleményben kitértek arra is, hogy
a Cupra és az Audi Hungaria története nem most kezdődött, ugyanis a Cupra Formentor modelljeit Győrben gyártott öthengeres benzinmotor hajtja.
Az Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és Volkswagen konszern központi motorszállítója.
Tavaly 8,436 milliárd euró árbevételt ért el a vállalat, adózott eredménye 2022-ben 343 millió euró lett.
Az előző évben 1.677.545 motort gyártottak Győrben, járművekből pedig 171.134 darab készült.